خبرگزاری کار ایران

ربیعی در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد:

موضع آمریکا ناقض تعهدات بین‌المللی و تهدیدی برای مذاکرات منطقه‌ای و جهانی است

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۴۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی خود در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد گفت: توافقنامه هسته‌ای(برجام) که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت متاسفانه در ماه‌های اخیر دچار چالش‌هایی از سوی ایالات متحده آمریکا شده است. موضع آمریکا ناقض تعهدات آن کشور در قبال حقوق بین‌المللی و تهدیدی برای مذاکره، همکاری و توافق نامه‌های سیاسی در سطح منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای شرکت در اجلاس ۱۰۷ سازمان بین‌المللی کار به ژنو سفر کرده است در اجلاس وزرای کار جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

متن کامل سخنرانی بدین شرح است .

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجنابان،

هیات‌های محترم،

خانم‌ها و آقایان،

در آغاز مایلم تا مراتب قدردانی خویش را به دولت جمهوری بولیواریای ونزوئلا به مناسبت برگزاری این نشست ابراز دارم.

این نشست فرصتی ارزشمند می‌باشد تا ضمن آن در مورد مهمترین موضوعاتی که بر جهان کار تاثیر می‌گذارند به بحث و تبادل آراء و تجربیات بپردازیم. اطمینان دارم که در راستای تعهد قوی و دیرینه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، همکاری ما منجر به مواجهه با چالش‌های در حال بروز خواهد شد.

یکسال مانده به کنفرانس قرن، ما اینک در ژنو گرد هم آمده‌ایم تا در مورد مجموعه‌ای از مسایل مرتبط با کار، شامل کار شایسته برای صلح و امنیت، فقر زدایی، اهداف توسعه پایدار و کار در یک محیط دگرگون شونده بحث و گفتگو کنیم.

جنبش عدم تعهد اهمیت فوق‌العاده‌ای برای اصول سازمان بین‌المللی کار، ازجمله افزایش ظرفیت مولد، اشتغال و کار شایسته، فقرزدایی و نیز رشد اقتصادی پایدار و منصفانه برای همه اقشار جامعه قائل است. بنظر می‌رسد پرداختن به کاستی‌های کار شایسته برای پایان دادن به فقر در همه شکل‌های آن، امری ضروری است. بنابراین ، هدف "پایان فقر در همه شکل‌های آن و در همه جا " شایسته توجه کافی و تاکید بیشتر می‌باشد.

همکران محترم،

جنبش عدم تعهد می‌تواند نقش مهمی در تحقق اراده کشورهای در حال توسعه برای همکاریهای موثرتر جنوب – جنوب در اقتصاد جهانی ایفا کند. در طول دهه‌های آینده، مساله اصلی انطباق اقتصادها و نهادهای ملی با تغییرات جهانی و نیز انطباق تغییرات جهانی با نیازهای انسانی می‌باشد.

هرچند ماهیت مشکلات و راه‌حل‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت خواهد بود اما هیچ کشور و یا منطقه‌ای از این تغییرات بی‌تاثیر نخواهد ماند. اگر روندهای کنونی به همین شکل ادامه یابند، بزرگترین تهدیدی که ما با آن مواجه خواهیم شد، نابرابری‌های در حال رشد خواهد بود.   

عالیجنابان،

حق توسعه یک حق جدایی‌ناپذیر، ذاتی و به هم پیوسته برای همه افراد بشر است و تحقق آن می‌تواند دستیابی به همه اهداف توسعه پایدار بویژه هدف شماره هشت را فراهم آورد. در این ارتباط، اقدامات قهری یکجانبه بطور جدی همه ابعاد حقوق بشر، ازجمله حق توسعه و حق کار را تضعیف می‌کند. ما باید با قوانین و اقدامات قهری یکجانبه و بکارگیری پیوسته آنها مخالفت نموده و آن را محکوم نماییم.

توافقنامه هسته‌ای (برجام) که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت متاسفانه در ماه‌های اخیر دچار چالش‌هایی از سوی ایالات متحده آمریکا شده است. موضع آمریکا ناقض تعهدات آن کشور در قبال حقوق بین‌المللی و تهدیدی برای مذاکره، همکاری و توافقنامه های سیاسی در سطح منطقه‌ای و جهانی می‌باشد. امید است که دولت‌های در حال توسعه عضو جنبش عدم تعهد با آگاهی از مخاطرات ناشی از این وضعیت مخصوصا" برای کارگران و کسب و کار آنها حمایت سیاسی خود را از برجام و بدینوسیله حقوق و هنجارهای بین‌المللی دریغ ننمایند.

خانم‌ها و آقایان،

محدودیت‌های اعمال شده بر رفت و آمد و فعالیتهای اقتصادی فلسطینیان و وجود بیش از اندازه سکونت‌گاهها در مناطق اشغال شده، بازار کار در فلسطین و سایر سرزمین‌های اشغالی را از هم جدا کرده است. غزه همچنان از زمین، دریا و هوا محاصره شده و نرخ بیکاری قابل اندازه‌گیری، به میزان بالای چهل درصد می‌باشد. ویژگی مشخص اوضاع اقتصادی سرزمین‌های اشغالی با سطح بالای بیکاری، اشتغال اندک و نابرابری پیوند خورده است. این وضعیت و اقدامات ظالمانه و غیرانسانی باید پایان پذیرد.

در خاتمه، مایلم تاکید نمایم که روندهای فعلی نمی‌تواند برای مدتی طولانی استمرار یابد و منجر به ناپایداری و ناامنی خواهد شد. در حالی که سازمان بین‌المللی کار وارد دومین قرن خود می‌شود، این سازمان هنوز در حال تقلا برای تحقق ماموریت خود در دستیابی به عدالت اجتماعی می‌باشد که نیازمند تلاش‌های همه ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز