خبرگزاری کار ایران

کمالی در نشست خبری:

هنوز هیچ مبلغی به حساب خانه احزاب واریز نشده است /همایش ملی احزاب ایران هفتم تیرماه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۶۵۵

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: هنوز هیچ مبلغی به حساب خانه احزاب واریز نشده و بر خلاف آنچه که گفته شده این امر تحقق نیافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین کمالی در نشست رسانه‌ای خود در خصوص همایش ملی احزاب ایران گفت: همایش ملی احزاب ایران روز هفتم تیرماه مصادف با شهادت شهید بهشتی و یارانش در سالن ایوان شمس از ساعت ۹ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم در این همایش که جنبه علمی نیز دارد موضوع احزاب را به صورت علمی و ملی بررسی کنیم از روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه و همچنین اساتید و صاحب‌نظران دعوت کردیم که نظرات خود را بیان کنند.

کمالی تاکید کرد: ما در این نشست فقط گفتمان محور نیستیم بلکه اجازه می‌دهیم افراد حرفشان را بزنند و نظرات متفاوت خود را مطرح کنند.

وی با اشاره به حضور چهره‌های ملی و دولتمردان در این همایش گفت: چهره‌هایی نظیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام منتظری دادستان محترم کشور و اسحاق جهانگیری حضور خواهند داشت.

این عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با توجه به اینکه دولت منابع کافی نداشته است ما برای برگزاری این همایش از دولت کمکی نگرفتیم و سالن همایش را از شهرداری گرفته‌ایم.

کمالی در خصوص اختصاص یارانه به احزاب کشور هم گفت: هنوز هیچ مبلغی به حساب خانه احزاب واریز نشده و بر خلاف آنچه که گفته شده این امر تحقق نیافته است.

وی در خصوص مبلغ یارانه احزاب کشور هم گفت: این رقم دو میلیارد تومان است.

رئیس‌خانه احزاب در ادامه با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روند فعالیت حزبی در کشور عنوان کرد: در کشور ما یک گفتمان اجتماعی مناسب صورت نمی‌گیرد و به طور منطقی به جریان نمی‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی و اجتماعی هستند کسانی که هنوز حرف‌های خودشان را می‌زنند و اجازه نمی‌دهند که یک گفتمان متقابل شکل بگیرد که البته این موضوع در خصوص احزاب و جریان‌های سیاسی هم صدق می‌کند.

رئیس خانه احزاب با بیان اینکه بعد از گذشت سال‌ها هنوز ما نتوانسته‌ایم در خصوص مسائل مهم مانند دفاع از تمامیت ارضی و یا حفظ اتحاد و انسجام به گفت‌وگو بنشینیم، گفت: احزاب هنوز نتوانسته‌اند نقش تاثیرگذاری داشته باشند ما در این مورد با یک نوع کاستی و نارسایی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: طی یک قرن گذشته که فعالیت‌های سیاسی به شکل امروزی در آمده باز هم احزاب نتوانسته‌اند آن نقشی که باید را ایفا کنند.

کمالی ادامه داد: احزاب در شرایطی نیستند که بتوانند دولت تشکیل دهند نماینده به مجلس بفرستند و یا در موضوعات سیاسی خود را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به موانع سر راه فعالیت حزبی و سیاسی گفت: متاسفانه رقابت در کشور ما بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌ها نیست بلکه افراد بر اساس چهره، سوابق خانوادگی و یا گرایشات فکری انتخاب می‌شوند.

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: در زمان انتخابات رقابت‌ها غیربرنامه‌ای است و عده‌ای هم که چندان تفکر فکری ندارند و معتقد به کار حزبی نیستند احزاب را خطر فرض می‌کنند.

کمالی گفت: متاسفانه گردش نخبگان شکل نمی‌گیرد بسیاری از افراد که بر صندلی‌های ریاست و صدارت نشسته‌اند و آنها را پر کرده‌اند برایشان قابل قبول نیست که گردش نخبگان صورت گیرد و سیاست حزبی را پیش می‌گیرند.

رئیس خانه احزاب با تاکید بر اینکه گردش نخبگان باید در جامعه شکل بگیرد، گفت: این موضوع در توسعه دموکراسی در کشور تاثیرگذار است احزاب می‌توانند در این خصوص نقشی واضح و بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر فعالیت‌های حزبی صورت بگیرد، رفتارها درست می‌شود و ما می‌توانیم دولت انتخاب کنیم و یا دولت در سایه تشکیل دهیم که فعالیت‌ها را زیر نظر می‌گیرند که این امر کمک‌کننده به پیشبرد احزاب در کشور است.

رئیس خانه احزاب خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری به غیر از رهبری که دبیرکلی یک حزب را بر عهده داشتند اعتقادی به کار حزبی ندارند که همین خلا سبب می‌شود احزاب جایگاه خوبی در کشور نداشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز