خبرگزاری کار ایران

کریمی‌اصفهانی به ایلنا خبر داد؛

جلسه جامعه اصناف و بازار با نمایندگان کمیسیون اقتصادی/ خواستار ترمیم تیم اقتصادی دولت هستیم/ وضعیت بازار به شرایط عادی بازگشته است

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۱۲

دبیر کل جامعه اصناف کشور با اعلام این خبر که از دیروز صبح بازار در شرایط امن و عادی به سر می‌برد، گفت:‌ خواستار ترمیم کابینه و تغییر در سیاست‌های اقتصادی هستیم.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت بازار گفت:‌ بعد از ناآرامی‌های چند روز گذشته، از دیروز صبح کاملا بازار به وضعیت عادی بازگشت و همچنان ادامه دارد و رفت و آمدها و خرید و فروش در جریان است.

کریمی‌اصفهانی ادامه داد:‌ قطعا منفعت کسبه در بستن مغازه‌ها نیست، اما امنیت بسیار حائز اهمیت است که گاهی با التهاب و ناآرامی به خطر می‌افتد؛ چرا که هیچ گاه خرید و فروش با التهاب سازگاری نداشته است.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار در رابطه با مذاکره و گفت‌وگو با کسبه برای پایان دادن به التهاب بازار گفت: تاکنون صحبتی با بازاریان نداشته‌ایم اما مطالبات به حق آنها را می‌دانیم و امروز نیز با برخی نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص صحبت کردیم تا با جمع‌آوری تمامی مطالبات و انتقال آنها به نمایندگان  با جدیت اقداماتی برای حل کامل موضوع  انجام دهیم.

وی با اعلام این موضوع که خواستار ترمیم کابینه هستیم، گفت:‌ تا‌کنون با دولت در خصوص ناآرامی‌های بازار صحبتی نکرده‌ایم، اما بنده مکرر گفته‌ام تیم اقتصادی دولت توان پاسخگویی به مطالبات مردم و مسائل و معضلات اقتصادی کشور را ندارد و حتما باید در این مورد تجدیدنظر صورت بگیرد و حتی در مواردی از مردم عذرخواهی شود.

کریمی‌اصفهانی افزود:‌ منظورمان از ترمیم کابینه، تغییر تفکر است و الا رفتن یک نفر و آمدن دیگری با همان تفکر منجر به اصلاح نخواهد شد. ما از نظر منابع بسیار غنی هستیم و بالقوه امکانات اقتصادی ما خوب است و نباید به بحران تبدیل شود. ما بحران مدیریتی داریم و فکر می‌کنیم در صورت تجدیدنظر به راحتی بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم.

 دبیرکل جامعه اصناف و بازار با یادآوری سال‌های نخست انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت:‌ در زمان انقلاب علی رغم اینکه دنیا در برابر ما ایستاده بود، توانستیم با مدیریت درست بر مشکلات غلبه کنیم و این مساله را ناشی از اخلاص و صداقت مسئولان وقت می‌دانم.

وی ادامه داد:‌ در سه ماه گذشته در حالیکه با بحران مواجه بودیم، 50 درصد افزایش پرداخت ارزی داشتیم؛‌ سال گذشته در سه ماهه اول نزدیک به شش میلیارد پرداخت کردیم، اما امسال نزدیک به نه میلیارد پرداخت کرده‌ایم. سال گذشته که شرایط عادی‌تری داشتیم، کل گشایش ارزی ما هشت میلیارد و هشتاد میلیون بود. امسال هجده میلیارد و نیم گشایش اعتبار شده و این حکایت از بی‌تدبیری و بی‌برنامگی دارد و همین امر موجب تغییرات مکرر در برنامه و سیاست‌ها شده است.  

کریمی اصفهانی با اشاره به شروع به کار بازار در روز شنبه و احتمال شروع مجدد ناآرامی‌ها گفت:‌ ملت ما باید هوشیار باشند. آنچه مسلم است، این است که ضدانقلاب مترصد هر فرصتی است تا با استفاده از هر فرصتی به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند و در این مورد نیز بارها در رسانه های خود وعده به دنباله دار کردن ناآرامی ها داده اند و ما باید بدانیم ادامه این اوضاع به نفع هیچکس نیست.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز