خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

مردم شاهد اعمال مجازات‌ تروریست‌های اقتصادی نیستند/ روحانی به نامه نمایندگان برای تغییر کابینه پاسخ مثبت دهد

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۷۱

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت جواب نداده است، گفت: دولت باید در این مورد تجدید نظر کند. تغییر تیم اقتصادی و تجدید نظر در شیوه و سیاست ها امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایلنا،  محمّدنبی حبیبی؛ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: سخن گفتن از ایستادگی ملت در برابر غرب، به خصوص آمریکا و عدم تسلیم در برابر زیاده خواهی‌های دشمن حرف دل ملت است.

وی افزود: زورگویی‌های آمریکا علیه ملت ایران راهی را جز مقابله تمام عیار باقی نگذاشته است، لذا کسانی که دم از مذاکره مجدد می‌زنند یا خائن هستند یا غافل.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: هر وقت آمریکا در یمن، سوریه و عراق و افغانستان کم می‌آورد، فشارش را در تحریم‌ها بیشتر می‌کند. معلوم می‌شود ما ضربه‌ای که وارد کرده‌ایم موثر است و ضربه نهایی را از همین ناحیه باید وارد کرد.

حبیبی تأکید کرد: مواضع جدید رئیس‌جمهور را مثبت تلقی کرده و به هر سه قوه توصیه می‌کنیم پشت سر رهبری انقلاب متحد و یکپارچه در مقابل آمریکا بایستید و مطمئن باشید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی گفت: آمریکا آرزوی شکاف بین دولت و ملت و نظام را به گور می برد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به توطئه برخی اراذل و اوباش در بستن بازار تهران، تصریح کرد: بازار تهران در کنار دیگر اقشار مردم از بانیان انقلاب بوده است. کسانی که با تهدید بازاریان را مجبور به بستن مغازه‌ها کردند، یک روز در سیستم بازار نبودند.

حبیبی ادامه داد: دستگیری‌ها نشان می‌دهد که آنها ربطی به بازار نداشتند. بازار اگر حرفی برای گفتن داشته باشد، که دارد، از طرق اتحادیه ها و نیز انجمن اسلامی صنوف مطرح می‌کند. خوشبختانه امروز تعامل بازار و دولت در این مورد خوب بوده است.

وی در مورد محورهای سخنان رئیس‌جمهور گفت: این حرف حقی است که دولت باید صرفه جویی را از خود شروع کند و جلوی اسراف را بگیرد؛ این حرف دل مستضعفین دلسوز بوده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت جواب نداده است، گفت: دولت باید در این مورد تجدید نظر کند. تغییر تیم اقتصادی و تجدید نظر در شیوه و سیاست ها امری اجتناب ناپذیر است.

حبیبی افزود: پاکسازی نفوذی‌ها از بدنه دولت به تحقق سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست کمک می‌کند هرکس در دولت یا غیر دولت اهل سوء استفاده باشد، نفوذی دشمن یا خائن است.

وی با اشاره به حضور اصلاح طلب‌ها در بدنه دولت گفت: برخی از آنها پیشنهاد استعفا دولت را هم می‌دهند. آقای روحانی نباید اجازه دهد فرصت طلبان قبلی به اپوزیسیون دولت تبدیل شوند. ۱۷۶ نماینده مجلس از رئیس جمهور خواسته‌اند تیم اقتصادی تغییر کند. روحانی باید به این نامه پاسخ مثبت دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه کسانی که در نظام اقتصادی کشور اخلال می‌کنند، گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا به همراه کسانی که در داخل کشور در نظام اقتصادی اخلال می‌کنند فضایی را پدید آورده است که دود آن به چشم مردم می رود. دستگاه قضا و دولت نباید در اجرای مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور تردید کنند. اگر کسی یا دستگاهی ارز دولتی گرفته و کالای وارداتی را با ارز آزاد فروخته قطعاً اخلال‌گر اقتصادی است.

حبیبی تصریح کرد: مقام معظّم رهبری در دیدار قضات شریف دستگاه قضا فرمودند با اخلالگران امنیت اقتصادی کشور باید برخورد شود. قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور مصوب سال۶۹ یک قانونی جامع و مانع است. مردم امروز شاهد اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند و سوال این است چرا مجازات سنگین در این قانون برای مختل کنندگان اعمال نمی شود.

وی با تقدیر از رئیس دستگاه قضا در هشدار به تروریست‌های اقتصادی گفت: البته پشت سر این هشدار و اخطار باید عمل هم دیده شود. فعلاً مردم شاهد اعمال مجازات های قانونی در این مورد نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان حود با اشاره به سالگرد حمله ناو آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایرانی تصریح کرد: امروز سالگرد حمله ناو آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایران است. ۳۰ سال پیش آمریکا یک تصویر زشت از نقص حقوق بشر علیه ملت ایران به نمایش گذاشته و امروز مردم جهان شاهد چهره زشت‌تری از آمریکا به لحاظ نقص حقوق بشر هستند. بطوریکه آمریکایی‌ها مجبور شدند داوطلبانه از شورای حقوق بشر سازمان ملل بدون پیامد خارج شوند. این نوعی اخراج از جامعه جهانی است که آمریکا خود پذیرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر ائتلاف آمریکایی و عربی گفت: یمنی‌ها بینی ۵ ارتش متجاوز را در الحدیده به خاک مالیدند. یک عده انسانی آزاده و پابرهنه در برابر ارتش قدرت‌های غربی و عربی ایستاده اند و از شرف و عزت اسلامی خود دفاع می کنند. این مقاومت جانانه تحسین شخصیتی مانند سید حسن نصرالله را با اعلام غبطه ایشان از اینکه در صف آنها حضور نداشته است برانگیخته است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در غزه همچنان صدای مقاومت مردم در برابر ظلم رژیم اشغالگر قدس در سراسر جهان شنیده می شود. این نشان می دهد قدرت اسلام خواهان در سراسر خطوط نبرد جبهه مقاومت زنده است و همچنان ضربه کاری به جبهه استکبار وارد می کند.

وی در پایان نتایج انتخابات ترکیه را مثبت تلقی کرد و اظهار امیدواری کرد همکاری های دوکشور همچنان ادامه یابد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین سالروز شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب را تبریک و تسلیت گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز