خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی به ایلنا خبر داد:

جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری ۹ مردادماه برگزار می‌شود/ تعیین زمان رسیدگی به پرونده دکل‌های نفتی تا دوماه آینده

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۲۹

وکیل مدافع محمدعلی طاهری گفت: پرونده طاهری به شعبه ۳۶ تجدید نظر رفته و وقت رسیدگی برای نهم مرداد ماه تعیین شده است که دیروز به ما ابلاغ شد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره پرونده‌های دکل نفتی و محمدعلی طاهری گفت: درمورد پرونده دکل‌های نفتی دو روز پیش به دادگاه مراجعه کردم و قاضی گفت مستنداتی را که بعد از جلسه رسیدگی به من داده شده، مطالعه می‌کنم و تا یکی دو ماه آینده وقت رسیدگی می‌گذارم که تصمیم‌گیری شود.

وی درباره پرونده محمدعلی طاهری هم گفت: پرونده او به شعبه ۳۶ تجدید نظر رفته و وقت رسیدگی برای نهم مرداد ماه تعیین شده است که دیروز به ما ابلاغ شد.

این وکیل دادگستری با اشاره به تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری گفت: قاضی شعبه ۱۵ دادگاه می‌گوید که من فقط آن بیست نفر وکیل را که در لیست رئیس قوه قضائیه هستند،  راه می‌دهم در حالی که این بیست نفر را خود رئیس قوه گفت که فقط برای مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا است و اینکه قاضی بگوید من وکیلی به غیر از آن بیست نفر را نمی‌پذیرم محروم کردن افراد از حقوق اساسی‌شان و مشمول ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی است.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: باید از سخنگوی قوه بپرسیم که آیا این به قضات دادگاه انقلاب ابلاغ نشده است که آن لیست مخصوص دادسرا و تحقیقات مقدماتی است و عین قانون صراحتا می‌گوید که برای تحقیقات مقدماتی است.

علیزاده طباطبایی گفت: برای مثال من در یک پرونده‌ای می‌خواستم تجدید نظرخواهی کنم، تجدید نظر من را نپذیرفتند که مجبور شدم از طریق پست پیشتاز آن را برایشان بفرستم که کسی جلوی این اقدام غیرقانونی را نمی‌گیرد.

وی در تشریح پیش‌بینی خود درباره تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری گفت: مجلس این تبصره را حذف می‌کند. مجلس اصلاحاتی را برای کل قانون وکالت می‌خواهد انجام دهد ولی این تبصره را قرار شد که جدای از آن اصلاحات ظرف یکی دوماه با یک طرح دوفوریتی حذف کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز