خبرگزاری کار ایران

توکلی:

نباید یکدیگر را در مبارزه با فساد متهم کنیم/ مفسدان نمی‌گذارند اصلاحی در کشور صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۷۹۹

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در مبارزه با فساد نباید یکدیگر را متهم کنیم، در این زمینه باید همکاری داشته باشیم و سیاست را نباید وارد مبارزه با فساد کنیم. امروز مفسدان به هم چسبیده و نمی‌گذارند در کشور اصلاحی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد توکلی در نشست خبری درباره مبارزه با فساد گفت: فساد سازمان‌یافته تعریف زیادی دارد. یک تعریف فساد سازمان یافته این است که اکثر سیستم‌ها در یک کشور دچار فساد بشوند و ارباب رجوع با رشوه مشکلش حل شود، این یک فساد سیستماتیک است.

وی ادامه داد: تعریف دیگری که از فساد سیستمی می‌شود این است که نخبگان یک جامعه و یک دولت در سیطره فساد قرار می‌گیرند. تعریف دیگری از فساد سیستمی این است که شبکه‌ها در یک سیستم، هوای یکدیگر را داشته باشند و تعریف بنده از فساد سیستمی این است که وقتی دستگاهی به درجاتی از فساد برسد دیگر آن سیستم نمی‌تواند در برابر فساد از خودش دفاع کند.

این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: اگر با این فسادها مبارزه نکنیم، روزبه‌روز بیشتر آلوده می‌شویم. اگر از مجلس درباره حقوق و مزایای تعریف شده در برنامه ششم بپرسیم، می‌گوید که دولت هم آن را عملی نکرده و اگر به دولت بگوییم می‌گوید که قوه قضائیه هم این کار را نکرده است.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: وقتی حقوق‌ها معقول نباشد، فساد ایجاد خواهد شد. ما در ستوه بالای مدیریتی کشور گرفتار فساد نیستیم.

توکلی در پاسخ به سوالی درباره برخوردها و رویکردهای جناح‌های مختلف با فساد گفت: به عنوان مثال در مجلس افراد پاک تعدادشان کم و زیاد می‌شود. در مجلس هشتم و نهم رئیس کمیسیون اقتصادی آن مجلس بسیار آدم خوشرویی بود، اما صلاحیت نداشت و گزارش‌های کمیسیون را به صحن نمی‌رساند و یا با تاخیر این کار را انجام می‌داد که خوشبختانه در انتخابات مجلس دهم صلاحیت او تایید نشد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد نباید یکدیگر را متهم کنیم، گفت: در این زمینه باید همکاری داشته باشیم و سیاست را نباید وارد مبارزه با فساد کنیم. امروز مفسدان به هم چسبیده و نمی‌گذارند در کشور اصلاحی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز