خبرگزاری کار ایران

«سانتی‌متر» بارش اندوه و مویهٔ مصائب انسان امروز و فرداست

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۶۴

ارمغان بهداروند گفت: «سانتی‌متر» اگر چه بارش اندوه و مویهٔ مصائب انسان امروز و فرداست اما در اوج این آشفتگی و ناگزیری نمی‌توان از امیدواری منتشر در شخصیت‌های این‌ نمایش شریف یاد نکرد.

به گزارش ایلنا، شب گذشته در میان استقبال پرشور تماشاگران، ارمغان بهداروند، خیرالله تقیانی، سیروس همتی، فرحناز منافی ظاهر و شیرین یزدان بخش، حجه الاسلام محمدمهدی بهداروند، علی علیزاده گماری و جمعی از هنرمندان، به تماشای سومین اجرای نمایش «سانتی‌متر» نشستند.

بهادروند (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، پس از تماشای نمایش «سانتی‌متر» افزود: در فاصلهٔ اصوات پرسنده و عناصر مبهوت این نمایش، حضور قاطع دوندهٔ برنده‌ای که فاتحانه به آرزوهای خویش می‌اندیشد، آرامش اندکی است که تلخی‌ها و تنگی‌های حاکم بر خانه و خانه‌نشینان «سانتی‌متر» را کمتر می‌کند.

بهداروند در ادامه گفت: این تئا‌تر، پیش‌بینی وضعیتی است که با آن مواجه می‌شویم و مراقبه‌ای است که اجازه ندهیم تنهایی و تهیدستی محتمل، در و دیوار و سقف زندگی را موجز و کوتاه کند. «سانتی‌متر» یک ساعت توقف در انسان‌هایی است که حق دارند.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی ایران ابراز امیدواری کرد تئا‌تر امروز بتواند در تربیت نسلی فرهیخته که دغدغه آسودگی و امیدواری یکدیگر را داشته باشند کوشا‌تر باشد. جامعهٔ مخاطب تئا‌تر امروز نه طیف مختصری که پیکرهٔ وسیع اجتماع است و از این رو باید باید‌ها و نبایدهای این جامعه کشف و به حکمت تئا‌تر، علاج‌بخشی شود.

این نمایش که برگزیده کارگردانی، برگزیده نمایشنامه‌نویسی و تقدیر شده گروه بازیگران از ششمین جشنواره تئا‌تر شهر است.

 از ۱۶ فرودین‌ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه رفته است.

«سانتی‌متر» داستان خانواده‌ای هفت نفره را روایت می‌کند که به صورت موقت مجبور به زندگی در خانه‌ای سی و پنج متری می‌شوند. این محدودیت در زندگی آن‌ها شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند...

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، محسن پوشایی، سارینا رزاق‌مرندی، مسعود شامی‌خاتونی، مرتضی شاه‌کرم، ماهان عابدی هستنند.

دیگر عوامل نمایش «سانتی‌متر» کاری از گروه نمایشی «سکوت» عبارتند از سرپرست: سامان خلیلیان، مدیرتولید: مسعود شامی‌خاتونی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پروا آقاجانی، مدیر اجرایی: علیرضا طاهری‌مقدم، مدیر صحنه: فرید کیامرثی، طراح صحنه: میلاد خرمن‌بیز، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، طراح نور: مسلم رضایی، مشاور رسانه‌ای: میترا رضایی، ساخت تیزر: امیر کامیابی، محمد علیپور، موسیقی تیزر: آرمین داوودی، عکس: پریسا خسروشاهین.

نمایش «سانتی‌م‌تر» از ۱۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۹۷ ساعت ۲۰.۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی واقع در خیابان آیت‌اله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت سابق) باغ هنر به صحنه می‌رود.

«سانتی‌متر» بارش اندوه و مویهٔ مصائب انسان امروز و فرداست

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز