خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ادریس ناصری مطرح شد؛

اجرای جاودانه‌های انوشیروان روحانی/نوای «سلطان قلب‌ها» و «گل سنگم» در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۸۲۳

تهیه‌کننده کنسرت پیانوی «جاودانه‌های پاپ»، از بازاجرای قطعاتی چون «سلطان قلب‌ها» و «گل سنگم» از ساخته‌های انوشیروان روحانی در این برنامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنسرت پیانوی «جاودانه‌های پاپ»، عنوان برنامه‌ای است با نوازندگی پیام صمیمی و سپهر قاضی به تهیه‌کنندگی ادریس ناصری که در آن به بازنوازی قطعاتی جاودانه ساخته انوشیروان روحانی چون «سلطان قلب‌ها» و «گل سنگم» پرداخته می‌شود.

ناصری که چند سالی هست در کنار فعالیت‌هایش در زمینه ساز پیانو به عنوان مدیر برنامه انوشیروان روحانی (آهنگساز و نوازنده ارگ و پیانو) مشغول به کار است، در مورد این برنامه گفت: به جد می‌گویم پیام صمیمی در حوزه نوازندگی پاپ و سپهر قاضی در زمینه نوازندگی کلاسیک از سطح تکنیکی بسیار بالایی برخوردارند و حتی بالاتر از خیلی از اساتیدی هستند که به اسم می‌شناسیم‌شان. من از این دو عزیز خواهش کردم برنامه‌ای را تدارک ببینند و به این نتیجه رسیدیم که قطعاتی را انتخاب کنیم که مردم با آن‌ها خاطره دارند و در عین حال قطعاتی بسیار تکنیکی هستند.

پیام صمیمی و سپهر قاضی که با انوشیروان روحانی هم کار کرده‌اند، اگرچه در بخش آموزش فعالند اما اولین بار است که در اجرایی رسمی در تهران روی صحنه می‌روند. ناصری در مورد قطعاتی که در کنسرت 20 و 21 تیر آن‌ها اجرا خواهد شد، گفت: عمده قطعاتی که انتخاب شده‌اند، ساخته انوشیروان روحانی هستند؛ مانند «سلطان قلب‌ها»، «گل سنگم»، «فریاد»، «سراب»، «بهانه» و...  

او که چندین سال است با ماریو تقدسی (خواننده اپرا و سولیست سابق اپرای وین) همکاری می‌کند، در مورد کسب اجازه از روحانی برای اجرای قطعاتش توسط صمیمی و قاضی توضیح داد: من با هر هنرمندی که کار کرده‌ام اگر قصد اجرای آهنگ از هنرمندی دیگر را داشته است حتما تاکید کرده‌ام که اگر آن هنرمند در قید حیات است قبل از اقدام برای گرفتن مجوز از دفتر موسیقی، از آن هنرمند اجازه بگیرند و حق و حقوق او را پرداخت کنند و اگر نیست، به بازماندگانش مراجعه کنند. در مورد استاد انوشیروان روحانی نیز از این دو هنرمند درخواست کردم به دیدن استاد بروند و از او اجازه بگیرند که استاد هم با کمال میل پذیرفتند.   

ناصری در مورد ادامه این اجرا در شهرهای دیگر، جز تهران هم گفت: این اجرا در ادامه به اصفهان، شیراز، بندرعباس، تبریز، رشت، گرگان و شهرهای دیگر خواهد رفت.

کنسرت پیانوی جاودانه‌های پاپ روز چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 تیر ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز