خبرگزاری کار ایران

مینیمال‌های مدرن در تالار وحدت/تخفیفی 25 درصدی برای دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۶۴

آثاری از استیو رایش، مایکل نایمن و فرخزاد لایق در قالب شب موسیقی مینیمالیست معاصر در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، آنسامبل ایرانی-اروپاییِ اینترنوا منتخبی از آثار مینیمال مدرن را در تالار وحدت روی صحنه می‌برند.

آنسامبل اینترنوا که از دو کوارتت ایرانی به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی و یک کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان تشکیل شده است در روزهای 25 و 26 تیر روی صحنه می‌رود. اجرای شب دوم این آنسامبل بر موسیقی مینیمالیست معاصر متمرکز است. آن‌ها قرار است آثاری از استیو رایش، مایکل نایمن و فرخزاد لایق را اجرا کنند.

موسیقی استیو رایش که از مهم‌ترین و پرکارترین مینیمالیست‌های دنیا به شمار می‌رود و برخی او را تاثیرگذارترین موزیسین زنده آمریکا می‌دانند به شدت تحت تاثیر روابط پیچیده ریاضی است اما در عین حال که بر مقوله‌ ریتم تمرکز دارد بازی‌های ملودیک را هم چاشنی آثارش می‌کند تا مخاطب را به دنیای جدیدی وارد کند.

مایکل نایمن هم اگرچه به عنوان یک آهنگساز و پیانیست مینیمال آثار زیادی در این حوزه دارد اما بیشتر با ساخت موسیقی فیلم‌ شناخته می‌شود.

دیگر موزیسینی که قرار است آثارش در این شب اجرا شود فرخزاد لایق است. او پزشک متخصصی است که در اولین آلبوم موسیقی‌اش با شهرام ناظری همکاری و «سِفر عسرت» را منتشر کرد. لایق از همان ابتدا نشان داد نگاهی جدید به موسیقی ایرانی دارد و قرار نیست تنها موسیقی ردیف دستگاهی را دستمایه کارش قرار دهد. هنوز هم بسیاری از منتقدان این آلبوم را مهمترین و جسورانه‌ترین اثر در کارنامه شهرام ناظری می‌دانند. در گام بعدی او «هفت‌گاه معلق» را منتشر کرد که حالا قرار است برخی از قطعات این آلبوم در شب موسیقی مینیمالیست معاصر اجرا شود.

در شب اول اجرای اینترنوا نیز آثاری از لوریس چکناوریان، شوستاکویچ و دبوسی روی صحنه می‌رود و عواید حاصل از هر دو اجرا به کودکان کار اختصاص داده می‌شود. همچنین گروه برگزارکننده تصمیم گرفته است برای دانشجویان تخفیفی 25 درصدی در نظر بگیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز