خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران عنوان کرد:

رایج بودن انواع بیماری های روانی مهمترین چالش جامعه

کد خبر : ۶۱۶۰۵۵

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران انواع بیماری های روانی در بین مردم را از مهمترین چالش جامعه برشمرد.

به گزارش ایلنا از ساری،مصطفی تبریزی بعداز ظهر امروز در نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره مازندران که در سینما سپهر ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت روانشناسی انواع بیماری های روانی در بین مردم را از مهمترین چالش جامعه برشمرد.

وی گفت: همه بیماری های روانپزشکی را می دانند اما هیچ کدام از بیماران در حال حاضر مبتلایان به بیماری های خاص روانی نیستند و انچه که جنگ و فقر ایجاده کرده بیماری های روانی ایجاد شده هستند و روانشناسان باید بر این امر دقت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  تهران گفت:  طی پرسش نامه ای تمام بیماری های روانی نوشته شده بود که در آن  چشم هم چشمی،تحقیر، استبداد و اینکه چه تعداد از افراد که مراجعه می کنند دچار این بیماری هستند مورد بررسی قرار گرفت.

تبریزی تأکید کرد: پزشکان باید با دید روان شناسی وارد بحث درمان شوند زیرا مشکلاتی که بشر در حال حاضر با آن روبرو است  در حیطه روان شناختی است نه روان پزشکی و جهان بینی امروز خالی از روان شناختی است.

وی گفت:بطور مثال بیان جملات نوازشی به اطرافیان تاثیر گزار است و مردم حرف زشت را بیشتر بهم می گویند و این نشان از عدم آگاهی مردم به حس نوازش گرایانه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  تهران افزود: خجالت کشیدن در مورد نوازش کردن، نوازش طلب کردن و نوازش گرفتن نقص است و رفتارهای نوازشی که گاها مرد و زن از هم محروم می کنند به صورت پرخاش در می آید.و در مراکزروانپزشکی این محور بحث ها در جامعه ما زیاد است  باید مورد توجه قرار گرفته و ما روانشناسان باید از خودمان  شروع کنیم.

تبریزی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید نیز در این بحث ورود کرده و از ابتدا مهارتها را به کودکان آموزش دهد،عنوان کرد: بحث طلاق مهم است اما دربسیاری از زندگی هایی که طلاق ندارند اما زندگی روانی و بچه های روانی را تحویل جامعه می دهند.

وی گفت: هیچ علمی به اندازه عاشقی مهم نیست و رواشناسان  ما پیوند خورده با ادبیات باید باشند و  انچه از عشق می شود آموخت در ادبیات ما غنی است در حوزه عشق  هیچ کشوری در جهان نیست که اینگونه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز