خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

برابر قانون فرهنگیان غیر دولتی باید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۶۳۸

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت:برابر قانون فرهنگیان غیر دولتی باید تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش ایلنا از ساری،علی‌اصغر یوسف نژاد عصر امروز در گردهمایی انجمن صنفی کارگران و معلمان غیرانتفاعی در ساری با اشاره به اینکه قانون تاسیس مدارس و مراکز غیر دولتی در سال 95 به تصویب مجلس رسید،اظهار داشت:در این قانون مسائل آموزشی و پرورشی مربیان،موسسین و سرمایه گذاران مدارس مد نظر قرار گرفته شد.

وی افزود: مدارس غیر دولتی با هدف اینکه باری از دوش دولت برداشته شود تشکیل شد .

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون‌گذار تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران در حوزه مدارس غیر دولتی در نظر گرفته که باید به آن موارد توجه اساسی شود زیرا تکلیف برای این حوزه‌ها در قانون مشخص‌شده است.

یوسف نژاد با اشاره به مشکلات فراروی کارگران و معلمان افزود:در نظام کار و کارگری باید حداقل حقوق که بیش از یک‌میلیون تومان است پرداخت شود و بر اساس قانون فرهنگیان غیردولتی نیز باید تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی و وزارت کار ملزم به پیگیری مشکلات فرهنگیان و کارگران  هستند و بایستی در تنظیم قراردادهای بین کارگر و کارفرما نظارت و دخالت داشته باشند.

یوسف نژاد گفت:وظیفه‌داریم علاوه بر فرهنگیان مشکلات مؤسسان و هیئت مؤسس مدارس غیرانتفاعی را مرتفع کنیم برای تحقق این هدف همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ضروری است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی توضیح داد :بهتر است که مشکلات حوزه کارگری و فرهنگیان به نمایندگان استان ارجاع داده شود شد تا مشکلات صنفی فرهنگیان و کارگران با حمایت نمایندگان مجلس رصد و پیگیری ‌شود.

یوسف نژاد رفع مشکلات فرهنگیان  و کارگران را منوط به همکاری همه ی دستگاه ها دانست و گفت: مشکلات این بخش با کمک یک دستگاه قابل‌رفع نیست.

وی تصریح کرد:حضور در جمع تشکل های صنفی فرصت مغتنمی است که می تواند با برنامه ریزی منظم و هدفمند به صورت یک ظرفیت فکری برای ساماندهی امور مورد استفاده قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز