خبرگزاری کار ایران

وینفرد شفر توافق 600 هزار دلاری با استقلال را به هم می‌زند؟

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۹۶۹

اگر شفر به امضایی که در مهرماه سال 1396 خورشیدی به مدیران باشگاه استقلال داده پایبند باشد باید با همان دستمزد 600 هزار دلاری که در قرارداد دو طرف ذکر شده فصل هجدهم به کار در استقلال ادامه دهد اما ظاهرا اتفاقاتی در حال وقوع است که آن توافق نادیده گرفته شود و پیرمرد آلمانی به سمت افزایش دستمزد پیش برود.

به گزارش ایلنا، حتی پیشکسوت‌های باشگاه استقلال نیز در جریان ماجرا قرار گرفته‌اند و واکنش‌هایی نسبت به این موضوع داشته‌اند. نمونه‌اش علی جباری که صراحتا در مواجهه با این رفتار شفر از واژه «دبه کردن» استفاده می‌کند و این مربی و اطرافیانش را به نقد می‌کشد. اگر شفر چنین انگیزه‌ای داشته باشد واژه‌ای بهتر از این هم نمی‌توان در مواجهه با رفتار او یافت. هر چند غیر‌حرفه‌ای‌گری‌های باشگاه استقلال نیز به هنگام عقد قرارداد با این مربی نیز مساله آزار دهنده‌ای جلوه می‌کند...

البته این وضعیت می‌تواند ناشی از قراردادهای فکر نشده‌ای باشد که مسوولان باشگاه استقلال پیش روی‌ طرف‌های ‌قرارداد ‌خارجی‌ خود می‌گذارند و در واقع آنقدر سطحی قرارداد می‌بندند‌ که آنها به خود اجازه می‌دهد امضای‌شان را نیز نادیده بگیرند و خواهان دستمزدهای بیشتری‌ شوند.

در این شرایط که دلار در ایران افزایش آزار دهنده‌ای داشته و خیلی‌ها را با مشکل مواجه کرده، به واقع تامین‌ چنین مبالغی از سوی ‌باشگاه استقلال نمی‌تواند ‌توجیه‌پذیر باشد. همین حالا اگر مسوولان‌ باشگاه استقلال بخواهند قرارداد 600 هزار دلاری با شفر را تامین‌ کنند باید مبلغی در حدود 3 و نیم میلیارد تومان به این مربی بپردازند. رقمی ‌بی سابقه که در تاریخ باشگاه استقلال‌ یک رکورد ‌محسوب می‌شود.

‌حال تصور کنید که پیرمرد آلمانی طبق صحبت‌هایی که از گوشه و ‌کنار شنیده‌ می‌شود بخواهد 100 یا 150 هزار دلار به این مبلغ ‌اضافه کند که در این شرایط دریافتی او تا 4 میلیارد تومان هم افزایش می‌یابد که چنین ارقامی هرگز در حد و اندازه فوتبال ضررده ایران نیست و باشگاه استقلال باید مسیر دیگری را در پیش بگیرد.

وینفرد شفر توافق 600 هزار دلاری با استقلال را به هم می‌زند؟

به واقع حفظ شفر با شرایط تازه‌ای که او پیش روی باشگاه استقلال خواهد گذاشت از لحاظ اقتصادی نمی‌تواند توجیه پذیر و مقرون به صرفه باشد و باشگاه استقلال یا باید قید همکاری با این مربی آلمانی را بزند و یا در نهایت همان مبلغ 600 هزار دلار برای یک فصل را که خود متعهد شده، تامین کند.

اگر بخواهیم به ماجرای شفر و باشگاه استقلال منصفانه بنگریم مربی آلمانی باید به امضای خود پایبند باشد و باشگاه استقلال هم موظف است که تعهداتش را در قبال این مربی اجرا کند اما مساله این است که ظاهرا شفر پول بیشتری می‌خواهد و با فشارهایی که از سوی برخی به وی وارد می‌شود به دنبال برهم زدن توافق مهرماه با باشگاه استقلال است.

توافقی که در آن ذکر شده بود نهایت دستمزدی که برای شفر در فصل هجدهم در نظر گرفته می‌شود 600 هزار دلار است و در واقع یک دلار هم به این عدد اضافه نمی‌شود.

معمای تمدید قرارداد شفر اما آنجا پیچیده‌تر می‌شود که ‌درمی‌یابیم پیرمرد از تیم‌های حاشیه خلیج فارس پیشنهادهای بهتری دریافت کرده که این پیشنهادها کار استقلال را برای ادامه همکاری با مربی آلمانی با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

از سویی استقلال نیز در ماه‌های اخیر عمیقا با شفر احساس خوشبختی و راحتی کرده و این مربی منشا خدمات فنی قابل توجهی در این باشگاه بوده و استقلال در حال سقوط هفته‌های آغازین لیگ را به یکی از مدعیان سرسخت لیگ بدل کرده است.

‌شفر طبق آماری که چند روز پیش نیز منتشر شد در استقلال بردهای چشمگیری به دست آورده، ضمن اینکه تیم او در آمار گلزنی و گل‌های خورده نیز بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ محسوب می‌شود.

وینفرد شفر توافق 600 هزار دلاری با استقلال را به هم می‌زند؟

نتایجی که در لیگ قهرمانان آسیا نیز رقم خورد گویای تحولات بزرگ در زمان مربیگری شفر است. بعد از تعیین همگروه‌های استقلال در آسیا باورش سخت بود که استقلال را از گروهی که تیم‌های الهلال، الریان و العین قرار دارند صعود کرده بدانیم اما اکنون استقلال حتی از اقبال صدرنشینی در این گروه هم برخوردار است و می‌تواند بالا‌تر از همه این تیم‌ها به مرحله بعد برود. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شفر استقلال را در ماه‌های اخیر با تحولات چشمگیری مواجه کرده و به لحاظ محبوبیت نیز جایگاه مناسبی میان هواداران یافته است اما بعید است که برای باشگاه استقلال نیز افزایش قیمت قرارداد مقدور باشگاه و اساسا بودجه تازه‌ای برای پرداختن به شفر تامین گردد.

باشگاه استقلال هفته گذشته اطلاعیه‌ای را درباره گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه ادامه همکاری شفر با استقلال منتشر کرد و در آن تاکید داشت که رسانه‌ها از انتشار خبرهای تازه در این خصوص خودداری کنند اما وقتی یکی از پیشکسوتان این باشگاه صراحتا در مصاحبه با رسانه‌ها از  تغییر قیمت توافق اولیه میان باشگاه استقلال و شفر حرف می‌زند و حتی از واژه «دبه کردن شفر» استفاده می‌کند باید از باشگاه استقلال انتظار داشت که ماجرا را جدی بگیرد و به اصطلاح سنگ‌هایش را با این مربی وا بکند و نتیجه را هم در اسرع وقت به رسانه‌ها اعلام کند. باشگاه استقلال باید موضوع تمدید قرارداد با شفر را جدی بگیرد و توافق مهرماه را تحت هر  شرایطی اجرا کند تا احیانا با تنظیم قرارداد تازه‌ای با این مربی آلمانی در مقابل انتقادهای رسانه‌ها قرار  نگیرد. مسوولان باشگاه استقلال باید در دایره این موضوع عمیقا محکم بایستند و مانع از افزایش بی‌دلیل دستمزد سرمربی‌شان شوند.

گزارش: رضا حمیدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز