خبرگزاری کار ایران

علیرضا جهانبخش در گفت و گو با ایلنا:

جدایی ام از آلکمار قطعی نشده است؛انتظار آقای گلی را نداشتم/ از تیمم در فیفا رونمایی نمی‌کنم/ به شباهتم با صلاح فکر نکردم

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۷۵۰

این روزها بحث علیرضا جهانبخش به سوژه اول رسانه‌ها تبدیل شده و ستاره دوست‌داشتنی ایرانی آلکمار چهره جالب توجه نقل و انتقالات فوتبال ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، این روزها نامی که بیش از هر زمانی در فوتبال ایران شنیده و تحسین می شود، نام علیرضا جهانبخش است. ستاره 24 ساله تیم آلکمار هلند که در آستانه جام جهانی روسیه در بهترین فرم خود قرار دارد و بهترین بازیکن فوتبال هلند از لحاظ امار و ارقام به حساب می آید. تیمهای مطرح اروپایی مدتهاست او را زیر نظر دارند و خودش فاصله چندانی تا تاریخ سازی در آسیا و آقای گلی به عنوان اولین بازیکن از قاره کهن در رقابت های معتبر در قاره سبز فاصله ندارد. علیرضا جهانبخش بعد از دومین نایب قهرمانی پیاپی در جام حذفی هلند در گفت و گوی اختصاصی با ایلنا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

*علیرضا ابتدا از بازی فینال جام حذفی شروع کنیم. باز هم نشد.

 بله متاسفانه. دقیقا چیزی که از همه بیشتر ما را اذیت می کند همین مساله بود که برای دومین بار پیاپی شانس قهرمانی در جام حذفی را از دست دادیم و درمسابقه فینال شکست خوردیم. این بار بدشانسی هم داشتیم و باید در خانه فاینورد به میدان می رفتیم. روز، روز ما نبودو اصلا سرحال نبودیم. با این حال بازی تمام شته و کاری نمی توان کرد.

 *پیش از شروع بازی رسانه های هلندی بسیار به این بازی پرداختند و نام تو بالاتر از ستاره هایی مثل فن پرسی به عنوان ستاره مسابقه قرار داشت اما در بازی هیچ چیز آن طور که انتظار داشتید پیش نرفت.

این فصل برای من و آلکمار فوق العاده بود و مستحق گرفتن یک جام بودیم. این بازی حائز اهمیت بود و فاینورد هم به خاطر فصل بدی که پشت سر گذاشته بود به برد در این مسابقه احتیاج داشت. آنها می خواستند امسال جامی برده باشند. فکر می کنم در این مسابقه تجربه نقش مهمی داشت. تیم ما بسیار جوان بود و میانگین تیم بین 25 یا 26 سال بود اما در تیم حریف، بازیکنان باتجربه ای چون ال احمدی از تیم ملی مراکش و فن پرسی در خط هافبک به میدان رفتند و فوق العاده هم کار کردند؛ دقیقا بر عکس خط هافبک ما که روز خوبی را پشت سر نگذاشت.اصلا ریلکس نبودیم و در نهایت باختیم.

جدایی ام از آلکمار قطعی نشده است؛انتظار آقای گلی را نداشتم/ از تیمم در فیفا رونمایی نمی‌کنم/ به شباهتم با صلاح فکر نکردم

*فکر کنم خیلی دوست داشتی در فصل آخر حضورت در آلکمار یک جام را با این تیم ببری اما اینطور نشد.

این نظر ما است اما هنوز هیچ چیز صد در صد نشده است و جدایی ام در پایان فصل قطعی نیست. باید این دو بازی تمام شود و ببینیم در ادامه چه اتفاقی رخ می دهد. با این حال این فصل برای من عالی بوده و از لحاظ آمار و ارقام هم خیلی خوب کار کردم و دوست داشتم یک جام با آلکمار ببرم اما این اتفاق رخ نداد. فوتبال است و زندگی ادامه دارد.

*یک برخورد بسیار سفت و سخت هم با فن پرسی داشتی که نقش بر زمین شد. اگر او نبود شاید یک گل به سبک رونالدو زده بودی. اینطور نیست؟

دقیقا تا آخرین لحظه نگاهم به توپ بود و مطئن هستم اگر سر فن پرسی نبود به آن ضربه می زدم. با این حال او سرش را جلوی توپ آورد و بسیار هم خطرناک بود. قصدم اصلا انجام خطا نبود و نمی خواستم باعث مصدومیتش شوم.

*و حالا به یک معجزه برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در لیگ احتیاج دارید.

دقیقا. ما باید دو بازی باقیمانده را ببریم و آژاکس هم دو بازی خود را ببازد. همه چیز این هفته مشخص می شود.

*به بازی با فیتس برسیم. دیداری که در آن موفق شدی اولین هت تریک دوران حرفه ایت را به ثبت برسانی. برای دومین بار بعد از روز خداحافظی از نایمخن بود که دیدیم که کل ورزشگاه، ایستاده برایت دست زد و به احترامت کلاه از سر برداشت.

بازی فوق العاده ای بود. این دیدارقبل از فینال حذفی بود  و تشویق هواداران هم بعد از عملکرد خوبی که داشتم بی نظیر بود. با این حال آنها در طول فصل هم همیشه من را تشویق کرده اند و مورد لطف خود قرار داده اند اما در این مسابقه شرایط کمی متفاوت بود. همیشه دوست داشتم ارتباطم با هواداران خوب باشد و خدا را شکر که همیشه اینطور بوده است. آنها حس خوبی به من دادند.

جدایی ام از آلکمار قطعی نشده است؛انتظار آقای گلی را نداشتم/ از تیمم در فیفا رونمایی نمی‌کنم/ به شباهتم با صلاح فکر نکردم

*در آستانه یک اتفاق تاریخی هستی. تو آقای گل لیگ هلندی و اگر این اتفاق در پایان فصل رخ بدهد به اولین فوتبالیست آسیایی تبدیل می شوی که آقای گلی لیگ معتبر اروپایی را بدست می آورد.

راستش را بخواهی اصلا انتظار آقای گلی را در ابتدای فصل نداشتم و دنبالش هم نبودم. می خواستم بهترین عملکرد را داشته باشم و تلاش و هدفم هم همین بود اما حالا از شرایط بسیار راضی ام. افتخارات شخصی خیلی مهم است؛ مخصوصا آقای گلی. آن هم با در نظر گرفتن اینکه من یک مهاجم نوک نیستم و در به عنوان یک وینگر انجام وظیفه می کنم. امیدوارم بتوانم تا پایان فصل این جایگاه را برای خودم نگه دارم.

*با اینکه تو و وخهورست، مهاجم تیمتان رقابت زیادی در جدول گلزنان داری اما رفاقت فوق العاده زیادتان باعث شده که با پاس دادن به همدیگر مقدمات گلزنی نفر روبرو را ایجاد کنید.

بله خدا را شکر رابطه خوبی باهم داریم. او مهاجم نوک تیم ماست و نیمی از گل های او با پاس های من به ثمر رسیده و در عوض وخهورست هم به من پاس گل داده است. ما همه در کنار هم تلاش می کنیم تا تیم نتیجه بگیرد. ان شالله در این دو بازی هم همه چیز به خوبی پیش برود.

*آقای فن دن بروم در مصاحبه ای که چند روزپیش انجام دادند گفته بودند که نگه داشتن علیرضا در پایان فصل کار سختی است و با جدایی محتمل تو باید کنار بیایند.

اتفاقا من مصاحبه سرمربی تیم را شنیدم. قطعا به خاطر این اظهار نظر ها خیلی خوشحال شدم و برایم مثبت بود. من هیچ وقت نخواستم ادا دربیاورم و سعی کردم خودم باشم و فوتبالم را بازی کنم. تا به حال همه چیز خوب بوده است و امیدوارم به همین گونه هم پیش برود. از مربی تیم هم تشکر می کنم که چنین نظری راجع به من دارد.

جدایی ام از آلکمار قطعی نشده است؛انتظار آقای گلی را نداشتم/ از تیمم در فیفا رونمایی نمی‌کنم/ به شباهتم با صلاح فکر نکردم

*این روزها محمد صلاح درخشش فوق العاده ای  در فوتبال اروپا داشته و به عنوان یک مسلمان همه از او یاد می کنند. در عین حال شباهت های خاصی هم با یکدیگر دارید. در نحوه خوشحالی تا دین و مذهب و حتی دعاهای قبل و بعد از بازی وخوشحالی های بعد از گل.

تا به حال به شباهتم با صلاح فکر نکردم. چیزی که برایم جالب توجه است این است که او به عنوان یک مسلمان می درخشد و از این اتفاق لذت می برم. او در حال حاضر جزو بهترین فوتبالیستهای جهان به شمار می رود و کیفیت فوق العاده بالایی دارد. من هم به نوبه خودم سعی کردم به اعتقاداتم احترام بگذارم. یاد خدا به من آرامش و اعتماد به نفس می دهد. این یک مساله شخصی است و هر بازیکنی به نوعی به این مهم دست پیدا می کند و تمرکز می کند و سبک من به این گونه است.

*خوشحالی های خاصی را هم انجام می دهی. می ایستی رو به هواداران و نگاهی رو به افق.اتفاقا صلاح هم اینگونه گل هایش را جشن می گیرد.

این خوشحالی خیلی اتفاق رخ می دهد و اصلا با پیش زمینه نیست. نسبت به شرایط بازی خوشحالی ام شکل می گیرد.

*صلاح این روزها نماد کشورش شده و با فوتبال مصر را تبلیغ می کند. تو هم این شانس را داری که بعد از سال ها دوباره نام ایران را بر سر زبان ها بیندازی.

اتفاق فوق العاده شیرینی است. از قدیم که جوان بودم و تازه به هلند آمده بودم همین هدف را داشتم. می خواستم نام ایران را بر سر زبان ها بیندازم و نماینده خوبی برای کشورم و جوانان وطنم باشم. می خواهم بدانند اگر بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا نبوده؛ این مشکل اروپاست که چنین فرصتی را از دست داده است.

*جدیدا در آپدیت جدید بازی فیفا هم قدرت تو از 77 به 81 رسیده است. از این موضوع خبر داری؟

بله. خیلی هم برایم جالب بود. فیفا زیاد بازی می کنم و فردا با برادر کوچکترم که خواستم بازی کنم آلکمار را برمی دارم تا ببینم چه طور شده است.

*اگر خودت بودی قدرت خود را روی چه عددی قرار می دادی؟

فکر می کنم در حال حاضر قدرت 81 یا 82 طبیعی و منطقی است.

*به جز آلکمار، چه تیمی را موقع بازی فیفا برمی داری؟

فعلا نمی توانم از نام تیمی که در فیفا برمی دارم رونمایی کنم.

*سوال آخر. از نقش امیر هاشمی مقدم در موفقیت های این چند سال اخیر خودت بگو.

بارها از نقش تاثیر گذار ایشان گفته ام. آقای هاشمی مقدم همیشه در امور روحی و روانی یک مشاور فوق العاده برای من بوده اند. برای هر تصمیم با ایشان مشورت می کنم. رابطه ما با یکدیگر فراتر از رابطه بازیکن-ایجنتی است. سعی می کنم همیشه این مشورت را داشته باشم و خدا را شکر هم چیز به خوبی پیش می رود.

 

گفت و گو: نوید استادرحیمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز