خبرگزاری کار ایران

در پیام لاریجانی به اجلاس فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری مطرح شد؛

هرجا سندیکاهای کارگری درک درستی از وظیفه خود دارند، آگاهی‌بخشی عمومی نیز وضعیت بهتری دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۹۸۶

هرجا سندیکاهای کارگری درک درستی از وظیفه خود دارند، آگاهی‌بخشی عمومی نیز از طریق رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی لازم، وضعیت بهتری دارد. اعم از اینکه کارگر از حقوق قانونی خود مطلع باشد، کارفرما حقوق کارگر را به درستی به رسمیت بشناسد و جامعه از آن حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری است. علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) پیامی به این اجلاس ارسال کرد.

متن پیام لاریجانی به شرح زیر است:

قدردانی می‌کنم از تمامی شما نمایندگان کارگری چند قاره که در ایران شرف حضور دارید. باتوجه به نقش بی‌بدیل کارگران در توسعه کشورها، این‌گونه اجلاس‌‌ها که نوعی همگرایی در پیشبرد اهداف توسعه در آن نهفته است و نیازهای کارگران را که رکن اصلی تولید و توسعه کشورها هستند، مورد توجه قرار می‌گیرد، از اهمیت بسزایی برخوردار است و این زمینه‌ای برای تبادل تجربیات برای این امر مهم خواهد شد و ما از دوستان عزیز دست‌اندرکار این اجلاس تشکر می‌کنیم و آرزو می‌کنیم که نتایج خیلی خوبی برای همه کشورها در زمینه تجربیات و همگرایی کشور در توسعه داشته باشید.

در جوامع پیشرفته‌تر، کشورهایی با فرهنگ غنی‌تر و دولت‌های اصیل‌تر و فعالیت‌های صنفی قانونی کارگران پررنگ‌تر و محسوس‌تر است. هرجا سندیکاهای کارگری درک درستی از وظیفه خود دارند، آگاهی‌بخشی عمومی نیز از طریق رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی لازم، وضعیت بهتری دارد. اعم از اینکه کارگر از حقوق قانونی خود مطلع باشد، کارفرما حقوق کارگر را به درستی به رسمیت بشناسد و جامعه از آن حمایت کند.

در ایران، این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که در سطح دولت، وزارتخانه‌های مستقل به این منظور داریم،‌ در سطح مجلس کمیسیون تخصصی مستقل به این منظور داریم و اصناف کارگری مانند خانه کارگر و دیگران، دارای سطح وسیعی از اثرگذاری عمومی نظیر انتخاب نماینده در مجلس شورای اسلامی از طریق انتخابات عمومی و نیز مالکیت رسانه، حزب، بانک رفاه کارگران و سایر موارد لازم را دارند. به عنوان نمونه جناب آقای محجوب؛ نماینده مجلس شورای اسلامی ایران برای شش دوره چهار ساله هستند که با حمایت کارگران این مهم محقق می‌شود.

از برگزاری این اجلاس در ایران تشکر می‌کنم و از همه شما تقاضا دارم نسبت به تدوین معیارهای مشترک کارگری در جوامع مختلف، حداکثر کوشش خود را داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز