خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی:

در ایام تعیین حداقل مزد اذهان جامعه کارگری را درگیر استیضاح وزیر کار کرده‌اند/چرا برخی نمایندگان به مشکلات دامن می‌زنند؟

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۳۴۷

علی اصغر بیات گفت: در ایام پایان سال که حداقل حقوق کارگران تعیین می‌شود و مباحث بسیار مهم و حساسی در این باره مطرح است چه لزومی دارد اذهان جامعه کارگری را درگیر چنین استیضاحی می‌کنند؟

به گزارش ایلنا، علی اصغر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی) با اشاره به انتقاد جامعه کارگری و بازنشستگان سراسر کشور از استیضاح علی ربیعی، گفت: در ایام پایان سال که حداقل حقوق کارگران تعیین می‌شود و مباحث بسیار مهم و حساسی در این باره مطرح است، چه لزومی دارد اذهان جامعه کارگری را درگیر چنین استیضاحی می‌کنند؟

 بیات با اشاره به موعد پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان بیمه‌شدگان متوفی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی در ماه اسفند بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه دارد. وصول و پرداخت این مبلغ به معنای انجام گردش مالی بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان است. حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چنین گردش مالی عظیمی که با بودجه سالیانه چند وزارت خانه برابری می‌کند را مدیریت کند، یا اینکه با مسئله استیضاح درگیر شود؟

وی بااشاره به جدا شدن منابع درمان تأمین اجتماعی با مصوبه مجلس گفت:‌ جامعه کارگری و بازنشستگان و نمایندگان تشکل‌های مربوطه در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی مسائل تأسف‌بار بهمن و اسفند ۹۶ را فراموش نخواهند کرد، در این مدت کوتاه منابع درمان کارگران و بازنشستگان را به وزارت بهداشت تقدیم کردند.  پرسش بزرگ این است که چرا برخی نمایندگان مجلس به‌جای ورود به حل مسائل کارگران به بیشتر شدن مشکلات این قشر دامن می‌زنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز