خبرگزاری کار ایران

نائب‌رئیس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی تهران:

تبعات تصمیمات غلط برعهده دولت و مجلس است/جامعه کارگری ساکت نخواهد نشست

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۳۸

دهقان‌کیا گفت: سازمان تامین‌اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که مداخله و تلاش دولت، مجلس و شورای نگهبان برای انتقال منابع درمان آن، مغایر اصول 52 و 53 قانون‌اساسی و ماده 70 قانون برنامه‌ششم توسعه است.

علی دهقان‌کیا (نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین‌ اجتماعی شهر تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما همیشه در پایان سال نشست‌هایی برگزار می‌کنیم. در هفته پیش رو، روز چهارشنبه نیز در مجموعه فرهنگی‌ورزشی نگین غرب نشستی برگزار خواهیم کرد. دستور نشست ما هم سه موضوع دستمزد، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 خواهد بود. از وزیر کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و رئیس سازمان تامین‌اجتماعی برای حضور در این نشست دعوت به‌عمل آورده‌ایم. اگر هم آنها به نشست نیایند، خودمان به‌همراه دیگر حاضران، به ساختمان وزارت کار می‌رویم تا با این دو مقام دیدار کرده و مسائل‌مان را مطرح کنیم.

وی افزود: قصد داریم نظراتمان را به این دو مسئول بگوییم و متقابلا دوست داریم نظرات آنها را نیز در جمع و به‌صورت رسمی بشنویم چراکه ما در ظاهر می‌شنویم آنها هم مخالف تصمیم دولت، مجلس و شورای نگهبان در رابطه با انتقال منابع درمان تامین‌اجتماعی هستند اما برای ما جای تعجب دارد به‌رغم مخالفت ظاهری مقامات وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی با مصوبه بند (ز) و اقدامات وزارت بهداشت، بسیاری از مقامات سازمان منسوب به وزیر بهداشت هستند. در چنین وضعیتی، عجیب نیست اگر رئیس سازمان را نیز وزیر بهداشت منصوب کند.

وی تصریح کرد: ما مخالف تصویب بند (ز) تبصره 7 لایحه بودجه 97 هستیم چراکه سرمایه‌های سازمان تامین‌اجتماعی متعلق به مردم است و دولت سرمایه‌ای در آنجا ندارد. این سازمان، یک نهاد عمومی غیردولتی است. نه بیست و هفتمی که اکنون قرار است به خزانه دولت واریز شود، خلاف قانون است. این مصوبه، اصول 52 و 53 قانون‌اساسی و ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه را نقض کرده است. چگونه می‌شود مصوبه‌ای را که تا این اندازه مغایرت‌های قانونی دارد با دو سوم آرای مجلس و تایید شورای نگهبان پذیرفت؟ این اتفاقات برای ما قابل پذیرش نیست. از همین رو با جمعی از منتقدان قصد داریم با این دو مقام در وزارت کار دیدار کرده و سوالات خودمان را در این زمینه از آنها بپرسیم و از آنها نیز انتظار پاسخ‌گویی داریم.

دهقان‌کیا پیرامون موضوع استیضاح وزیر کار در مجلس، گفت: در مجلس لابی‌گری‌های زیادی انجام می‌شود و اصلا نتیجه استیضاح را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. درباره استیضاح چیزی نمی‌توان گفت چراکه اعتمادی به این نمایندگان وجود ندارد. مجلس هر تصمیمی هم در این باره بگیرد بازهم مسائل مورد حساسیت جامعه کارگری، مصوبه اخیر مجلس، بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و دستور دولت به سازمان تامین اجتماعی برای فروش بنگاه‌های اقتصادی شستا است. مطمئن باشید در ماه‌های نخستین سال 97، جامعه کارگری با توان هر چه بیشتر به صحنه آمده و اعتراض خود را نشان خواهد داد.

وی اظهار داشت: در دنیا ارزش یک سازمان بیمه‌گر به اندوخته‌هایش است. در صورت داشتن اندوخته‌های بالا، آن سازمان زنده و پویا است اما در کشور ما، دولت به‌همراهی مجلس؛ سازمان تامین‌اجتماعی را فشل کرده‌اند. بنگاه‌های اقتصادی‌اش را که دارد؛ از آن می‌گیرند، با منابع درمان‌اش نیز به‌همین صورت دارند برخورد می‌کنند. معلوم نیست در روزها و ماه‌های آتی چه بلای دیگری می‌خواهند بر سر آن بیاورند؟

نائب رئیس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی شهر تهران در پایان، گفت: ما از دکتر ربیعی و دکتر نوربخش انتظار داریم این پیام را به دیگر دولت‌مردان برسانند که جامعه کارگری در مقابل این اقدامات ساکت نخواهد نشست. تبعات این تصمیمات غلط برعهده دولت و مجلس است. نشست چهارشنبه هم؛ ادامه تجمع اعتراضی پیشین ما جلوی شورای نگهبان ‌است. بعد از آن هم، ممکن است این تجمعات اعتراضی جنبه سراسری به‌خود گیرد. افراد تیم اقتصادی دولت ازجمله آقای نوبخت کم‌ترین تلاشی برای جبران بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی نکرده‌اند در مقابل پروژه‌های نیمه‌کاره‌شان را به سازمان می‌دهند. اصلا شرایط سخت زندگی کارگران را درنظر نمی‌گیرند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز