خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

تلاش جمعی از نمایندگان برای جلوگیری از اجرای مصوبه‌ی بند «ز»

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۸۳

زهرا ساعی از تلاش جمعی از نمایندگان مجلس برای لغو مصوبه واریز منابع درمان سازمان تامین اجتماعی به خزانه‌داری کل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت،  زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی) با تایید اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه واریز سهم درمان تامین اجتماعی بعد از این به حساب خزانه کشور نقض حقوق کارگران است، گفت: به رغم مخالفتی که با واریز سهم درمان کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی به حساب خزانه دولت داشتیم، اما سایر همکاران بدان رای موافق دادند، شاید به این دلیل که در این مورد شفاف‌سازی نشده بود.

وی با یادآوری اینکه شورای نگهبان نیز واریز سهم درمان تامین اجتماعی کارگران به خزانه کشور را تایید کرده است، تاکید کرد: هم‌ اکنون ما به عنوان حامیان کارگران در مجلس به دنبال این هستیم که اصلاح این رویه را از کانال دیگری پیگیری کنیم، چرا که بسیاری از کارگران از این تصمیم ناراضی هستند، ضمن اینکه معتقدیم تصویب بند (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه 97 موجب تضییع حقوق این قشر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد انتقاداتی که پیش از این پیرامون عدم شفافیت برای پرداخت سهم درمان کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی وجود داشت، یادآور شد: در گذشته سهم درمان کارگران به صندوق تامین اجتماعی واریز می‌شد و این سازمان نیز مبالغ واریز شده را برای درمان آنها هزینه می‌کرد، اما وقتی این میزان اعتبارات از دست تامین اجتماعی خارج شود، مشکلات بسیاری را در این حوزه ایجاد کرده که موجی از نارضایتی را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: ما به عنوان اعضای خانه کارگر و حامی حقوق این قشر در جریان اعتراض کارگران نسبت به این امر هستیم، بنابراین مخالف این تصمیم بوده و در تلاش هستیم که مانع از اجرای آن شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز