خبرگزاری کار ایران

فعالیت مجتمع نیشکر هفت تپه از سر گرفته‌ شد/عیدی و حقوق دی‌ماه کارگران پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۵۶

کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از فعالیت دوباره این واحد تولیدی پس از یک وقفه دو روزه با وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از شروع به کار این کارخانه خبر دادند و گفتند:  فعالیت این واحد تولیدی که از روز جمعه (۱۸ اسفند ماه) در نتیجه اعتراض کارگران به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان متوقف شده بود، امروز صبح (یکشنبه ۲۰ اسفند ) بار دیگر از سر گرفته شده است.

یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه در حال حاضر همه کارگران مجتمع مشغول به کارهستند، گفت: این اتفاق به دنبال جلسه روز گذشته اعضای شورای تامین شهرستان شوش رخ داد و در حال حاضر فعالیت همه بخش‌های مجتمع بویژه کارخانه شکر از سر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه مسئله معوقات مزدی و بیمه‌ای است که روز گذشته اعضای شورای تامین با حضور ۱۵ نفر از نمایندگان کارگری درمورد این مشکلات تصمیم‌گیری کردند.

به گفته وی، اعضای شورای تامین شهرستان شوش مقرر کردند کارفرما تا پایان اسفند ماه سال جاری دستمزد دی‌ماه  کارگران را به همراه عیدی و پاداش پایان سال پرداخت کند. سایر مطالبات باقیمانده که مربوط به دستمزد بهمن و اسفند ماه سال‌جاری می‌شود نیز بعد از سال نو تامین اعتبار و پرداخت می‌شود.

او گفت: همچنین تصمیم گرفته شد؛ کارفرما با آغاز تولید شکر، ۱۰ کیلو از سهمیه شکر مربوط به ماه رمضان کارگران را توزیع کند.

این کارگر با تاکید بر اینکه ما خواستار دریافت معوقات مزدی خود هستیم، در ادامه افزود: اگر کارفرما بخواهد به خواسته ما کارگران هفت تپه بی‌توجهی کند، همچنان به اعتصاب ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز