خبرگزاری کار ایران

خضری در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی لایحه جامع اصلاح قانون کار را با امضای احمدی‌نژاد به مجلس فرستاد/ ۵۰ درصد گردش اقتصادی و مالی کشور به وزارت کار ارتباط دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۶۵۶

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با انتقاد نسبت به طرح استیضاح وزرای کار، راه و کشاورزی در آستانه تعطیلات نوروزی، برخی ایرادهای ساختاری این وزارتخانه‌ها را تشریح کرد و گفت که اگر به‌دنبال حل مشکل هستیم باید به‌جای تغییر افراد، به سمت اصلاح ساختارها برویم.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد: واقعیت این است که استیصاح وزرا در این مقطع سال به صلاح نبوده و شخصاً موافق استیضاح وزرا پیش از تعطیلات عید نوروز نیستم.

استیضاح وزیر راه در آستانه سفرهای نوروزی به صلاح نیست

وی افزود: به طور کلی در این روزهای سال، در آستانه تعطیلات نوروز وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان متولی حمل و نقل در کشور باید با آرامش به کار خود بپردازد و استیضاح وزیر به صلاح نیست. مردم بعضاً از هم‌اکنون سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند و اگر قرار به استیضاح وزرا است، استیضاح‌کنندگان باید در فرصتی دیگر با فراغ بال موضوع را دنبال کنند.

انتقاد نسبت به استیضاح وزیر کشاورزی در این مقطع سال

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و با بیان این‌که ایران، کشوری چهارفصل است، گفت: هم‌اکنون در بخشی از کشور مراحل کاشت انجام می‌شود و در بخشی دیگر از کشور مراحل برداشت سپری می‌شود و بخشی دیگر نیز هنوز در مرحله داشت و نگهداری هستند. بنابر این استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در آستانه تعطیلات نوروز درست نیست.

مشکل وزارت کار در تعیین دستمزد سال آینده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع تعیین دستمزد سال آینده اشاره کرد و در این باره اظهار داشت: وزارت کار متولی تعیین دستمزد است و متاسفانه امسال این موضوع با مشکلاتی روبرو شده و جلسات سه‌‌جانبه تعیین دستمزد شورای‌عالی کار به ریاست آقای ربیعی و با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت متوقف شده است.

رییس مجلس با تعامل استیضاح را به زمان مناسب موکول کند

خضری با طرح پیشنهاد تغییر زمان استیضاح و موکول کردن این ۳ فقره استیضاح به ابتدای سال آینده، در واکنش به این‌که بنابر آیین‌نامه امکان تغییر زمان استیضاح‌ها وجود ندارد، اعلام کرد: به هر حال همه استثنا دارند و فکر می‌کنم رییس مجلس می‌تواند تدبیری بیاندیشد و با تعامل با استیضاح‌کنندگان این مشکل را مرتفع کند. البته بنده استیضاح را حق مسلم نمایندگان می‌دانم اما زمان آن را مناسب نمی‌بینیم.

وزارت کار به اندازه ۶ وزارتخانه مشغله دارد

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان این‌که هر ۳ حوزه وزارتی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی بسیار حائز اهمیت هستند، در پاسخ به سوالی درمورد عملکرد ربیعی، خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه نیست؛ بلکه یک دولت است که حداقل به اندازه ۶ وزارتخانه مشغله دارد. متاسفانه ساختار وزارتخانه مشکل اساسی دارد و تا وقتی که این ساختار اصلاح نشود، وضعیت بهبود نخواهد یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یک وزیر ممکن نیست، یادآور شد: بحث تعاون به‌تنهایی یک وزارتخانه است که علاوه بر تاکید در قرآن، در قانون اساسی، برنامه‌های توسعه همچون برنامه ششم و سیاست‌های کلی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. همچنین بحث کار و اشتغال یک وزارتخانه بزرگ است و همچنین رفاه اجتماعی به اندازه ۲ وزارتخانه بزرگ مشغله دارد. ما با بحث بیمه‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و بسیاری از مشکلات کشور را در این حوزه سر و کار داریم.

بسیاری از ابرچالش‌های کشور همچون بیکاری و بحران صندوق‌های بازنشستگی در حوزه وزارت کار است

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس با اشاره به برخی ابرچالش‌های کشور اعلام کرد: بحث اشتغال و بیکاری یکی از مهمترین ابرچالش‌های کشور است و همچنین موضوع صندوق‌های بازنشستگی نیز یکی دیگر از این ابرچالش‌ها است که به حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است و اگر ۱۰۰ وزیر دیگر هم بیاوریم، به‌خاطر این ساختار غلط نمی‌توانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

روحانی لایحه جامع اصلاح قانون کار را با امضای احمدی‌نژاد به مجلس فرستاد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با اشاره به مثالی به تشریح برخی مشکلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: زمان احمدی‌نژاد در دولت دهم لایحه جامع اصلاح قانون کار به مجلس آمد که با مخالفت مجلس روبرو شد. سال گذشته دولت آقای روحانی بار دیگر این لایحه را به مجلس فرستاد و جالب آن‌که این لایحه همچنان با امضای احمدی‌نژاد به مجلس آمد و این نشان می‌دهد که حتی دولت هم بحث اشتغال را جدی نمی‌گیرد.

۵۰ درصد گردش اقتصادی و مالی کشور به وزارت کار ارتباط دارد

او خاطرنشان کرد: درحالی شاهد این بی‌توجهی هستیم که حداقل ۵۰ درصد گردش اقتصادی و مالی کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط دارد. ما شاهدیم بحث اشتغال، صندوق‌های بازنشستگی، شستا، کارخانجات و پتروشیمی‌ها و بسیاری دیگر از موضوعات درگیر این وزارتخانه است و با این حال عملاً همه مشکلات را به گردن وزیر می‌اندازیم.

ربیعی را فردی سالم، توانمند و درستکار می‌دانم

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: شخصاً ربیعی را فردی سالم، توانمند و درستکار می‌دانم. امکان دارد در بدنه مدیریتی وزارتخانه مشکلاتی باشد و حتی بعضاً بحث‌های مالی نیز داشته باشند اما شخص وزیر انسانی سالم است که بنده از نزدیک او را می‌شناسم.

آخوندی فردی باسواد و توانمند است اما ساختار وزارت راه و شهرسازی مشکل دارد

این نماینده مجلس همچنین به تخصص و توانمندی وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: آقای آخوندی فردی باسواد و توانمند است اما ساختار وزارت راه و شهرسازی ایراد دارد و با این ساختار غلط نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم؛ چرا که راه‌سازی و شهرسازی هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارد.

خضری در پایان ساختار تصریح کرد: انتظارمان این است که دولت با ارائه لایحه‌ای کارشناسی‌شده این مشکل را مرتفع کند. باید بدانیم که اگر به‌دنبال حل مشکلات هستیم، ابتدا باید ساختار را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز