خبرگزاری کار ایران

کارگران پارس پامچال معوقات مزدی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۵۸

حدود ۶۰ کارگر شاغل در کارخانه «پارس پامچال» با احتساب اسفند، ۷ ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند.

کارگران کارخانه «پارس پامچال» در استان قزوین در تماس با خبرنگار ایلنا، می‌گویند که از کارفرمای این واحد صنعتی تا ۷ ماه معوقات مزدی، عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

کارگران این کارخانه می‌گویند؛ آخرین دستمزدی که دریافت کرده‌اند حدودا ۴۵ روز پیش و مربوط به دستمزد مرداد ماه بوده است.

آنها با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درباره وضعیت کارخانه «پارس پامچال» و کارگرانش می‌گویند که جدا از معوقات مزدی، کارفرما در پرداخت بیمه تامین اجتماعی کارگران کوتاهی کرده، به همین دلیل دفترچه‌های درمانی آنها از مدتها قبل فاقد اعتبار شده است.

آنها مدعی‌اند؛ کارفرمای کارخانه پارس پامچال نسبت به پرداخت معوقات مزدی کارگران به‌رغم آنکه این واحد صنعتی در زمینه تولید و فروش محصولات خود مشکلی ندارد، بی‌توجه است به همین دلیل کارگران نگرانند در آستانه سال نو نتوانند مطالبات مزدی خود را دریافت کنند.

کارگران این واحد یادآور شده‌اند که در اعتراض به شرایط موجود بارها مشکلات خود را به مسئولان شهرستانی و استانی انتقال داده‌اند اما همچنان در عملکرد کارفرما تغییری مشاهده نکرده‌اند.

به گفته کارگران این کارخانه؛ اکثر صاحبان بنگاه‌های صنعتی برای استفاده از تسهیلاتی که دولت برای واحدهای بحران‌زده در نظر گرفته، سعی دارند واحد تحت مدیریتی خود را بحرانی نشان دهند و یکی از این روش‌ها، پرداخت نکردن چند ماهه مطالبات مزدی کارگران است که در این حالت کارگر با افزایش فشار مالی و روانی، تصمیم به اعتراض و برگزاری تجمع می‌گیرد.

به ادعای کارگران، کارفرمای پارس پامچال مدتها قبل حدود ۲ میلیارد تومان از کارگروه رفع موانع تولید و کمیته رفع مشکل واحدهای بحران‌زده وام دریافت کرده اما همه مبلغ را به‌جای سرمایه‌گذاری در بخش تولید، بابت بدهی مالی خود به یکی از بانک‌ها پرداخت کرده است.

کارگران تصریح کردند که تمایلی برای انجام اجتماعات صنفی در محوطه کارخانه و مقابل ساختمان نهادهای دولتی ندارند و ترجیح می‌دهند به شیوه‌های دیگر مطالبات خود را طلب کنند.

در تاریخ یکم آبان ماه سال‌جاری، حسین مرزی (مدیرعامل کارخانه پارس پامچال) ادعای کارگران را خلاف واقع خوانده و گفته بود: دستمزد کارگران تنها هرچند ماه یکبار عقب وجلو می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز