خبرگزاری کار ایران

۲۳ کارگر کارخانه «نیوار مخزن» بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۶۱۱

برخی کارگران از بیکاری ۲۳ نفر از همکاران خود در کارخانه تولید مخازن«نیوار مخزن» واقع در شهرک صنعتی شمس آباد خبر می‌دهند.

کارگران اخراجی کارخانه نیوار مخزن به خبرنگار ایلنا گفتند: در این واحد تولیدی ۲۳ کارگر مشغول به کار بودند که سال گذشته همزمان با انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه به کرج، از کار بیکار شدند.

این کارگران می‌گویند: کارفرما کارخانه را به مرور از شهرک صنعتی شمس‌آباد به منطقه‌ای در کرج منتقل کرده به همین دلیل به تدریج کارگرانی که دیگر در نیوار مخزن کاری برای انجام دادن نداشتند؛ به مرور شغل خود را از دست دادند.

این منابع کارگری از تلاش کارگران اخراجی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر داده‌اند. آنان می‌گویند: بعد از ۱۶ تا ۲۳ سال سابقه کار در این کارخانه فرصت شغلی جدیدی برایمان وجود ندارد.

 کارگران اخراجی همچنین می‌گویند: در حال حاضر همه مطالبات مزدی‌مان را از کارفرما دریافت کرده‌ایم و برخی از همکارانمان که زودتر بیکار شده‌اند هم اکنون مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گفته آنان، آخرین تعداد کارگران تعدیل شده نیوار مخزن حدود ۵ نفر است که در پایان اسفند ماه سال ۹۶ و در آستانه سال نو همزمان با اتمام قرارداد خود بیکار شده‌اند. این کارگران که داری سوابق بیشتری به نسبت سایر همکران خود هستند نگران تاثیر بیمه بیکاری در میزان محاسبه مزد بازنشستگی خود هستند.

طبق اظهارات کارگران اخراجی نیوار مخزن، در زمان بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی به میزان پرداختی قبل و بعد بیمه بیکاری توجه دارد و آن را ملاک بازنشستگی قرار خواهد داد و صرفا مدت اخذ بیمه بیکاری در میزان سابقه مفید تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز