خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کسی که سابقه کار ندارد، نباید در شرکت‌های شستا مدیر شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۴۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می گوید: دلیلی ندارد که یک نفر که یک روز هم سابقه‌کاری ندارد، عضو هیات مدیره و حتی مدیرعامل شرکت‌های زیر مجموعه شستا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در نشست مدیران عالی شستا و اعضای هیات مدیره این شرکت، گفت: باید فلسفه و رسالت وجودی شستا را درک کنیم تا جایگاه آن را به درستی بفهمیم. باید از خود بپرسیم وظیفه شستا تیمارداری شرکت‌هاست؟ آیا شستا نگهبان وضع موجود است؟ تازه اگر واقعا نگهبان خوبی باشیم.

وی افزود: وقتی این سوال‌ها را از خود نپرسیم نتیجه آن می‌شود، کژکارکردی و به وجود آمدن ذی نفعان من غیرالحق. اولین کار ما در این مدت بازگشت به هدف اصلی بود. هدف ما افزایش سرمایه و حفظ دارایی‌های بین النسلی است. ما جایگزین دولت در بنگاه داری نخواهیم بود. راهی که باید برویم برقراری توازن بین نیروی شاغل و بازنشسته است. ما می‌توانستیم که با فروش دارایی‌های صندوق‌ها رضایت مقطعی ایجاد کنیم؛ ولی اینکار جفا به نسل‌های آینده است. لذا باید اصلاح ساختار را مورد توجه قرار دهیم و شیوه هلدینگ داری خود را عوض کنیم. باید سازمان کار خود را به فضای بین المللی ببریم. باید خود را از بنگاه داری بی‌خاصیت‌‌ رها کنیم.

وزیر رفاه افزود: ۹۰ درصد دارایی‌های خود را در بورس کدگذاری کرده‌ایم. ما کدال خود را تکمیل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید آدم‌ها به صورت افقی در هیات مدیره شرکت‌های زیر مجموعه شستا منصوب شوند، گفت: دلیلی ندارد که یک نفر که یک روز هم سابقه کاری ندارد، عضو هیات مدیره و حتی مدیرعامل شرکت‌های زیر مجموعه شستا شود. ما احتیاج به اداره به شکل خصوصی و عملکرد به شکل عمومی با نگاه اجتماعی داریم. لطمه‌ای که در هشت سال شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوردند قابل وصف نیست.

ربیعی با بیان اینکه از هیچ مدیری انتظار ندارد که در جایی نامرتبط با حوزه‌اش حضور داشته باشد و برای وی مذاکره سیاسی کند، گفت: من ناراحت می‌شوم مدیرانم در نهادهایی به غیر از قوه مجریه حضور داشته باشند.

وزیر کار افزود: باید ستادهای خود را کوچک و چابک کنیم تا صرفه‌جویی‌هایی که از این ناحیه می‌شود را در اختیار تولید قرار دهیم. من همیشه برای خانه کالای ایرانی می‌خرم. برای نمونه محصولات شرکت پگاه را می‌خرم که متعلق به شستا است.

ربیعی در پایان تصریح کرد: باید نظارت کارفرما‌ها و کارگران بازنشسته را بر روی دارایی‌هایشان در شستا و شرکت زیر مجموعه افزایش دهیم. از همین رو با همکاری آقایان احمد میدری، علی سرزعیم و اکبر ترکان در حال تهیه برنامه‌ای جامع در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز