خبرگزاری کار ایران

به‌رغم ادعای مدیران شرکت روغن نباتی جهان برای حل مشکلات؛

کارگران ۲۵ ماه طلب بیمه‌ای دارند/عدم تمدید قرارداد سه کارگر دیگر در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۴۵

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان می‌گوید: فروردین امسال دوباره سه نفر از کارگران شرکت روغن نباتی جهان زنجان را به بهانه‌های واهی همچون داشتن مشکلات کارگری، با عدم تمدید قرارداد تعدیل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هرچند سال گذشته رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان از حل شدن مشکلات شرکت روغن نباتی جهان خبر داد و اعلام کرد 100 نیروی جدید را جذب خواهد کرد اما شواهد خلاف این امر را نشان می‌دهند. براساس اعلام یک منبع آگاه؛ همزمان با شروع به کار شرکت در سال جدید،‌ تعدیل نیرو هم دوباره قوت گرفته است. این خبر را اصغر نجاری (دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان) در گفتگو با ایلنا تایید می‌کند و می‌گوید: 15 فروردین امسال دوباره سه نفر از کارگران شرکت را به بهانه‌های واهی همچون داشتن مشکلات کارگری، با عدم تمدید قرارداد تعدیل کرده‌اند.

کاهش کارگران شرکت از 600 به 125 نفر

وی با بیان اینکه از سال 91 تاکنون تعداد نیروهای این شرکت از 600 نفر به 125 نفر رسیده است، گریزی به سابقه شرکت روغن نباتی جهان می‌زند و یادآور می‌شود: اسفند ماه 91 بود که فردی 50 درصد سهام شرکت را می‌خرد و از همان زمان نیز تعدیل نیروی را به بهانه نبود مواد اولیه برای تولید آغاز می‌کند که این امر موجب اعتراض کارگران می‌شود.

نجاری با بیان اینکه این شرکت هنوز به همین روال به کار خود ادامه می‌دهد و حتی اقدام به انعقاد قراردادهای موقت دو یا سه روزه با کارگران می‌کند، می‌گوید: این امر موجب شد کارگران در بهمن ماه سال گذشته مقابل استانداری تجمع کنند و بدین ترتیب استانداری برای رفع مشکل تامین مواد اولیه شرکت وارد عمل شد.

خلف وعده شرکت برای دعوت به کار دوباره کارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با اشاره به قول شرکت مبنی بر بکارگیری دوباره کارگران تعدیلی،‌ تصریح می‌کند:‌ شرکت اعلام کرده طرح توسعه‌ای را در دستور کار دارد و دوباره نیروهای اخراجی و تعدیلی را دعوت به کار خواهد کرد اما متاسفانه خلف وعده می‌کند.

وی با بیان اینکه به دنبال اعتراض دوباره کارگران،‌ دادگاه حکم توقیف اموال شرکت و دستور ادامه فرآیند تولید و پرداخت حق بیمه،‌ سنوات و معوقات کارگران را داده، اظهار می‌کند: هرچند بخشی از معوقات کارگران پرداخت شده اما از سال 95 حق نوبت کاری کارگران و همچنین اضافه کار کارگران پرداخت نشده است.

25 ماه طلب بیمه‌ای کارگران شرکت روغن نباتی جهان

نجاری با اظهار اینکه کارگران در دو نوبت 12 ساعته بدون احتساب ایام تعطیل کار می‌کنند که 180 ساعت اضافه کارشان می‌شود، می‌گوید: این اضافه کار اصلا به کارگران پرداخت نمی‌شود همچنین کارگران شرکت 25 ماه طلب بیمه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه مطالبه کارگران از سال 95 پرداخت نشده است،‌ اذعان می‌کند: کارگران بین 1 تا 4 ماه از شرکت طلبکار هستند و فقط دو ماه از عیدی سال 96 آنها واریز شده است.

نجاری این را نیز اعلام می‌کند که: کارگران این شرکت زیر قانون کار و قرارداد خود حقوق می‌گیرند و حکم کارگزینی، فیش حقوقی، برگ دوم قرارداد و گواهی اشتغال به کار نیز به آنها داده نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با بیان اینکه جامعه کارگری بدون پشتوانه است، می‌گوید: اداره کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی پیگیر مسئله است و قول‌هایی نیز از طرف سازمان صنایع داده شده که امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز