خبرگزاری کار ایران

وضعیت نامشخص ۱۵۰۰ کارگر دفاتر سهام عدالت/تلاش برای دریافت ۳۸ ماه مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۳۶۳

پس از گذشت حدود سه سال از اتمام واگذاری «سهام عدلت» هنوز وضعیت پرداخت ۳۸ ماه از مطالبات معوقه حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان این واحد خدماتی نامعلوم است.

به گزارش ایلنا، با توقف اتمام واگذاری «سهام عدالت» از سال ۹۴ تاکنون، حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت در سراسر کشور برای دریافت ۳۸ ماه مطالبات مزدی خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

از قرار معلوم، وضعیت پیش آمده درحالی است که این کارگران همچنان در دفاتر سهام عدالت در سراسر کشور  مشغول کارند و برای رسیدن به مطالبات مزدی و وضعیت شغلی خود بارها در تهران مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی و اقتصاد و دارایی به عنوان متولیان دفاتر سهام عدالت دست به تجمع اعتراضی زده‌اند که آـخرین آنها در روزهای ۲۳ و۲۴ اردیبهشت ماه جاری انجام شد.

یکی از کارکنان سهام عدالت با بیان اینکه ما حدود هزار و پانصد نفر در دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت سراسر کشور از ابتدای سال ۹۴ به حال خود رها شده و مطالبات مزدی و بیمه‌ای‌مان پرداخت نمی‌شود.

به گفته وی، از یازده سال پیش همه کارکنان دفاتر سهام عدالت مشغول انجام خدمات به مراجعین دفاتر سهام عدالت هستند و انتقاد آنها به  مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی این است که نسبت به پرداخت مطالبات مزدی آنها بی‌توجه هستند.

طبق اظهارات این کارگر، ۱۵۰۰ نفر همزمان با آغاز طرح واگذاری سهام عدالت به استخدام سازمان خصوصی‌سازی درآمده‌ایم و از سال ۹۴ که واگذاری‌ها به اتمام رسیده، سازمان خصوصی‌سازی هیچ هزینه‌ای بابت این دفاتر پرداخت نمی‌کند و مخارج آن ازسوی کارکنان تامین می‌شود.

این کارگر افزود: هر یک از ما کارگران با چند سر عائله برای دریافت حداقل مطالبات مزدی‌مان از شهرستان‌های دورافتاده برای اعتراض به تهران سفر کنیم.

او در تکمیل سخنان خود گفت: در تجمع روز (یکشنبه ۲۰ اسفند ماه سال ۹۶) کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) که در آن «آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت» از سوی سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌شد، مسئولان این سازمان قول پیگیری وضعیت شغلی و پرداخت مطالباتمان را تا پایان سال ۹۶داده بودند که تاکنون عملی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز