خبرگزاری کار ایران

ادامه سرگردانی کارگران کیش چوب برای دریافت مطالبات مزدی/کارفرما: مطالبات، پرداخت و بیکار شده‌ها بازگردانده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۶۹

کارگران کارخانه کیش چوب می‌گویند: ۱۴ ماه دستمزد و عیدی سال ‌۹۵ خود را از کارفرما طلبکارند. مدیر منابع انسانی نیز می‌گوید: شرکت برای مدت محدودی به تبع وضعیت اقتصادی کشور موقتا فعالیت خود را متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «کیش چوب» مدعی هستند برای دست‌کم ۱۴ ماه دستمزد و عیدی سال ‌۹۵ از کارفرمای خود طلبکارند. این کارگران سال گذشته چندین بار در مقابل ساختمان اشتغال منطقه آزاد کیش دست به اعتراض صنفی زده بودند.

این کارگران می‌گویند: از مهر ماه سال گذشته فعالیت تولیدی این واحد متوقف شده و حدود ۲۰۰ کارگر آن بلاتکلیف شده‌اند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «کیش چوب» که در جزیره کیش واقع شده است، با یادآوری این مطلب که به دلیل کمبود منابع مالی و سایر مسایل مدیریتی، مشکلات آنها از  مهر ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی من و سایر همکارانم، کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی به دلیل کاهش حداقلی فعالیت تولیدی و نیروی کار کارخانه است.

وی با بیان اینکه پیش از این معوقات مزدی هریک از کارگران به بیش از ۱۴ ماه می‌رسید اما کارفرما قبل از آغاز سال نو (یعنی سال ۹۷) بخشی از آن که مربوط به سال ۹۵ می‌شد را پرداخت کرد، افزود: جدا از موضوع معوقات مزدی کارفرما تعداد زیادی همکارانمان را که در تجمعات صنفی سال گذشته شرکت داشتند؛ به بهانه اتمام قرارداد از کار بیکار کرده است.

وی سوابق کاری هریک از کارگران را به‌صورت میانگین ۵ تا ۱۰ سال عنوان کرده و گفت: در حال حاضر از مجموع ۲۰۰ کارگر کارخانه؛ حدود ۹۰ نفر هیچ رابطه کاری با کارخانه ندارند.

این کارگر گفت: با همه پیگیری‌های صنفی که انجام داده‌ایم، متاسفانه واحد اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش برای رسیدگی به وضعیت کارخانه و وصول مطالبات مزدی‌مان به‌صورت جدی عمل نکرده است.

وی با تاکید بر پیگیری مسئولان استانی درباره وضعیت کارخانه «کیش چوب» و کارگرانش، گفت: در تجمعات  سال گذشته مسئولان کیش مرتبا وعده پیگیری مطالباتمان را می‌دادند.

 مطالبات کارگران پرداخت می‌شود

 «محسن مهیاری» مدیر منابع انسانی شرکت کیش چوب درباره مشکلات موجود در این واحد تولیدی به ایلنا گفت: شرکت کیش چوب برای مدت محدودی به تبع وضعیت اقتصادی کشور موقتا فعالیت خود را متوقف کرد و در حال حاضر چندین ماه است فعالیت تولیدی خود را با بیش از ۱۶۰ کارگر (که تعداد ۱۰۶ نفرشان در جزیره کیش مستقر هستند) از سر گرفته است.

او با بیان اینکه مدیریت شرکت کیش چوب سعی دارد مطالبات کارگران را همزمان با ادامه فعالیت کارخانه به مرور پرداخت کند، افزود: به زودی بخشی از مطالبات کارگران پرداخت خواهد شد.

او در خصوص کارگران تعدیل شده این واحد تولیدی نیز گفت: شرکت کیش چوب برای ادامه فعالیت تولیدی به نیروی کار متخصص خود نیاز دارد از این رو به مرور کارگرانی که تعدیل شده‌اند به کار سابقشان بازگردانده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز