خبرگزاری کار ایران

سیاوشی مطرح کرد؛

تولید ۷۵ درصد صنایع دستی توسط زنان/ تسهیلات کافی در اختیار زنان قرار نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۹۲

عضو فراکسیون زنان در مجلس با اشاره به تولید ۷۵ درصد صنایع دستی توسط زنان، از اینکه تسهیلات لازم برای خرید دستگاه‌های موردنیاز به سختی در اختیار آنها قرار می‌گیرد، انتقاد کرد.

به‌گزارش ایلنا، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی (نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو کمیسیون فرهنگی و عضو فراکسیون زنان مجلس) درخصوص تولید ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط زنان، گفت: مشاغل خانگی بانوان در حوزه صنایع دستی بحث بسیار مهمی است و در صورتی که بتوان به درستی از آن استفاده کرد، می‌توان آن را به نوعی بازی دور سر برد دانست چراکه از یک سو می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای اشتغال زنان ایجاد کند و از سوی دیگر، باعث تولید بیشتر صنایع دستی می‌شود که ارزآوری را برای کشور به همراه دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به بحران آب در کشور، ایجاد زمینه‌های لازم برای تولید صنایع دستی می‌تواند باعث اشتغال زنان روستایی شود و تاحدودی برای آنها استقلال مالی ایجاد کند؛ زنان سرپرست خانوار نیز می‌توانند از این راه درآمد مناسبی به دست آورند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر تولید صنایع دستی توسط زنان، به خبرگزاری خانه ملت گفت: متاسفانه تسهیلات لازم برای خرید دستگاه‌های موردنیاز برای تولید صنایع دستی به سختی در اختیار زنان قرار می‌گیرد؛ در برخی موارد زنان نمی‌توانند از امکانات و تسهیلاتی که توسط سازمان‌ها و نهادها ارائه می‌شود، استفاده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل و مشکلات اداری که در سر راه دریافت این تسهیلات وجود دارد مانعی برای ادامه فعالیت زنان در حوزه تولید صنایع دستی است؛ باید برای پرداخت این تسهیلات به زنان، بخشی مانند تعاونی‌ها متولی شوند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در پایان، افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید تمام تلاش خود را برای ترغیب زنان در تولید صنایع دستی به کار برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز