خبرگزاری کار ایران

بیکاری 76 نفر از کارگران پیمانی شهرداری اشتهارد/شهردار: کارگران برای کار موقت به شهرک صنعتی ارجاع داده شدند

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۴۷۸

76 نفر از کارگران پیمانی شهرداری اشتهارد در پی پایان قرارداد پیمانکار و اتمام پروژه، بیکار شدند. به‌گفته شهردار، با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها، تعدادی از آنها برای کار موقت به شهرک صنعتی اشتهارد ارجاع داده شدند.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران شهرداری اشتهارد، واقع در استان البرز، چند روز است با خاتمه قرارداد پیمانکارشان، بیکار شده‌اند. در پی این مساله، تعدادی از آنها روز پنج‌شنبه (31خرداد) در مقابل فرمانداری شهرستان اشتهارد تجمع کردند.

در همین زمینه، محسن ملاحسنی (شهردار اشتهارد) به ایلنا گفت: کارگران مورد بحث که تعدادشان 76 نفر است طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکار حجمی به‌نام شرکت آوای حریر سبز هستند. این شرکت طی یک یا دوسال گذشته برنده مناقصاتی بود که شهرداری برای انجام یک‌سری پروژه‌های مختلف خدمات شهری و فضای سبز برگزار می‌کرد و کارگران از این شرکت دستمزد می‌گرفتند و لیست بیمه آنها نیز از آنجا رد می‌شد.

وی ادامه داد: آخرین قرارداد این شرکت با شهرداری تا 5 خرداد امسال بود که به‌ معنای این بود کارگران تا آن تاریخ مشغول به کار خواهند بود. با توجه به وضعیت نگران‌کننده‌ای که برای کارگران وجود داشت با وساطت فرماندار شهرستان و امام جمعه قرار شد قرارداد تا آخرین روز خرداد ماه تمدید شود تا آن زمان مناقصه جدیدی برگزار شده، و شرکت جدیدی به‌کار گرفته شود. این امر با ارجاعات قانونی هم ممکن شد. البته اعتبار لازم برای این مساله را شهرداری اشتهارد در حالی تامین کرد که خود شهرداری حدود یک‌سال و نیم است با کمبود اعتبار و نقدینگی برای تامین امورات خودش مواجه است و  اکنون هم در پرداخت دستمزد نیروهای رسمی و قراردادی‌اش یک‌ماه عقب‌افتادگی دارد.

وی افزود: این بیکاری در پی تمام شدن قرارداد و مدت زمان کار بود و بعد از آن نه شهرداری قراردادی با این پیمانکار داشت که بخواهد اعتباری صادر کند و نه پیمانکار پروژه‌ای داشت که بخواهد پیش ببرد. بعد از انتهای خرداد، کار به اتمام رسیده بود و دیگر هیچ جای تمدیدی نداشت. بنابراین براساس روال برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار، وضعیت پیشامد کرده، احتمالا چند هفته ادامه خواهد داشت.

شهردار اشتهارد درباره خبر تجمع کارگران مذکور، گفت: در پی تجمع آنها که بیشتر یک‌ نوع ارائه خواسته بود، جلسه‌ای با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر، رییس شهرک صنعتی اشتهارد و... برگزار شد تا فکری به حال آنها شود. پیشنهاد شد تا زمانی که تکلیف قرارداد پیمانکار بعدی مشخص گردد از بعضی از این کارگران برای کار در واحدهای شهرک صنعتی اشتهارد استفاده شود. به‌این صورت که کارگران رجوع کرده، و براساس تخصص‌هایی که دارند معرفی‌نامه برای آنها تنظیم گردد تا در جاهای مورد نیاز مشغول به کار شوند. البته در بین آنها، کسانی هم هستند که مشاغلی دیگر مانند کشاورزی و دامداری دارند.           

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز