خبرگزاری کار ایران

توافق اولیه همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای با سازمان ملی فرش ایران؛

آموزش بافندگان فرش دستباف در مراکز فنی‌وحرفه‌ای کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۰۷۷

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان ملی فرش ایران با هدف توانمندسازی و آموزش قالیبافان کشور تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دیدار سلیمان پاک‌سرشت (رییس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای کشور) و فرشته دست‌پاک (رییس سازمان ملی فرش ایران) توافقاتی در خصوص آموزش نیروی کار مورد نیاز و برگزاری آزمون‌های هنرآموزان در مراکز سازمان فنی‌و حرفه‌ای حاصل شد.

در ابتدای این دیدار پاک‌سرشت گفت: در تفاهم‌نامه جدید، توسعه آموزش‌ها و آزمون‌های فرش‌بافان دستباف در نظر گرفته شده است و در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ آموزشگاه در استان‌ها در حال آموزش فرش دستباف هستند.

وی با بیان اینکه فرش، ایرانی‌ترین صنعت کشور است؛ گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارتقا و زنده نگه‌داشتن این صنعت است.

وی افزود: در تفاهم‌نامه جدید تغییرات لازم صورت گرفته است. این امر بیش از گذشته باعث توانمندسازی هرچه بیشتر فرش‌بافان کشور خواهد شد.

پاک‌سرشت با اشاره به محیط‌های شغلی فرش‌بافان بیان کرد: با مطالعات صورت گرفته محیط کار قالی‌بافان به علت آلودگی‌های تنفسی باعث مشکلات ریوی و از طرف دیگر آسیب‌های حرکتی برای آنان می‌شود. از این جهت توانمندسازی فرش‌بافان در بحث حفظ ایمنی و سلامت خود، باید در دستور کار این تفاهم نامه قرار بگیرد.

 پاک‌سرشت در پایان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه با بازنگری در نگاه و تمرکز برآموزش قالی‌بافان، مجالی برای ارتقای خلاقیت و نوآوری در فرش ایران است. خلاقیتی که باعث رشد کیفیت و درنهایت فروش بهتر فرش دستباف و رضایت مصرف‌کننده است.

 در انتهای نشست، فرشته دست‌پاک (رییس سازمان ملی فرش ایران) با بیان اینکه با کمرنگ شدن بیمه‌های قالیبافان انگیزه آن‌ها برای حضور در آموزشگاه‌های قالیبافی کاهش پیداکرده است، گفت: کاهش بیمه قالیبافان باعث ازبین رفتن امنیت شغلی و از طرفی کاهش متقاضیان برای حضور در این صنعت ایرانی است.

وی از رییس آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به عنوان معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی خواست با رسیدگی به این موضوع در رشد و اعتلای فرش دست‌باف ایرانی قدم بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز