خبرگزاری کار ایران

تاخیر سه ماهه در پرداخت دستمزد کارگران پیمانکاری شهرداری «الوند»/پیمانکار: دستمزد فروردین ماه امروز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۵۶

درحالی‌که مشکل عدم پرداخت دستمزد معوقه نزدیک به ۲۰۰کارگر پیمانکاری شهرداری الوند در استان قزوین هنوز ادامه دارد، نماینده پیمانکار؛ تاخیر در پرداخت صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار را دلیل اصلی معو‌ق ماندن دستمزد کارگران دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در شهرداری الوند گزارش دادند: کارگرانی که در شهرداری الوند به‌صورت پیمانی تحت مسئولیت شرکت «تارا نام آسیا» مشغول کارند، دست‌کم ۳ ماه حقوق معوقه طلب دارند.

این کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه افزودند: درحالی مطالبات مربوط به سه ماهه نخست سال جاری خود را از پیمانکار دریافت نکرده‌ایم که کارفرما مدعی است صورت وضعیت مالی خود را از شهرداری دریافت نکرده است.

طبق اظهارات کارگران شهرداری الوند؛ آنها به دلیل عدم دریافت حقوق و دستمزد در ۳ ماه گذشته با مشکلات مالی و خانوادگی روبرو شده‌اند.

آنها همچنین اعلام کردند: بار‌ها از شهردار و شورای شهر درخواست کرده‌ایم حقوق معوقه را پرداخت نمایند ولی مسئولان تنها قول می‌دهند و در عمل کاری انجام نمی‌شود.

حقوق فروردین ماه کارگران شهرداری الوند امروز پرداخت می‌شود

نماینده شرکت پیمانکاری «تارا نام آسیا»‌‌‌ در شهرداری الوند با تایید عدم پرداختِ معوقات مزدی، پرداخت نشدن به‌‌ موقع صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران را دلیل به تاخیر افتاده دستمزد کارگران دانست و گفت: امروز چهارشنبه با تامین منابع مالی دستمزد فروردین ماه کارگران پیمانی شهرداری الوند پرداخت می‌شود.

علی حیدری  با بیان اینکه شهرداری الوند هر سه تا چهار ماه یکبار بخشی از صورت وضعیت مالی شرکت پیمانکاری «تارا نام آسیا» را  برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر هزینه‌های جاری پرداخت می‌کند و این موضوع باعث تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران شده است، افزود: در حال حاضر شهرداری الوند بیش از ۲ میلیارد تومان به شرکت پیمانکاری «تارا نام آسیا »بدهکار است.

 او با بیان اینکه طی یکی دو سال گذشته با تامین اعتبارات مالی که بخشی از آن ‌وصول طلب‌های مالی از شهرداری است، توانستیم بخش زیادی از مطالبات کارگران را پرداخت کنیم، افزود: شرکت تارا نام آسیا چندین قرار‌داد پیمانکاری در سراسرکشور دارد که ‌بجز با شهرداری الوند با هیچکدام از کارفرمایان برای وصول طلب‌های مالی خود دچار مشکل نیست.

 وی همچنین درباره معوقات بیمه‌ای کارگران شهرداری الوند گفت: مشکلاتی درخصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران وجود ندارد و در حال حاضر حق بیمه کارگران به موقع پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز