خبرگزاری کار ایران

روایت بلاتکلیفی ۳۳ کارگر اخراجی «آریا فولاد» برای دریافت مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۶۷

حدود ۳۳ کارگر کارخانه «آریا فولاد» ۲۱ ماه بعد از تعطیلی این واحد تولیدی باوجود صدور حکم توقیف اموال کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه حقوقی و حق سنوات خدمت خود را دریافت کنند. گفته می‌شود اموالی که کارگران برای وصول مطالبات معوقه خود از کارخانه توقیف کرده‌اند؛ زودتر توسط یکی از بانک‌ها توقیف شده و در این زمینه دست کارگران به جایی بند نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه «آریا فولاد» واقع در شهرک صنعتی خرمدشت تاکستان از شهریورماه سال ۹۵به دلیل آنچه از سوی کارفرما «مشکلات مالی» خوانده می‌شد؛ تعطیل اعلام شد و از آن زمان‌ تاکنون هنوز بخش عمده ای از مطالبات حدود ۳۳ کارگر‌ رسمی و قراردادی این واحد تولیدی پرداخت نشده است.

به گفته یکی از کارگران اخراجی، کارفرما در زمان اخراج کارگران مرتبا وعده پرداخت مطالباتشان را می‌داد اما بعدا به بهانه‌های مختلف ازجمله مشکلات مالی از پرداخت مطالبات کارگران طفره رفت.

این کارگر درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود و سایر همکارانش می‌گوید: بعد از بدقولی کارفرما‌؛ همه کارگران به صورت مجزا به اداره کار تاکستان شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات ما داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد.

این کارگر «آریا فولاد» در ادامه می‌گوید: پس از پیگیری‌های حقوقی سرانجام توانستیم حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبمان بگیریم اما پیش از کارگران یکی از بانک‌های دولتی برای وصول مطالبات معوقه خود اموال کارخانه را توقیف کرده‌ بود و در نتیجه پیگیری ما کارگران تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

او در ادامه درباره جرئیات مطالبات  خود و همکارانش می‌گوید: میانگین مطالبات مزدی و سنواتی هریک از ما کارگران براساس سوابق کاری حدود۷ میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز