خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند خلاقیت جامعه بشری را فعال کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۰۱

استاد دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد:شبکه های اجتماعی می توانند خلاقیت جامعه بشری را فعال کنند.

سعید زرندی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: در این سال‌ها تقریبا در تریبون‌های مختلف  از آسیب های اجتماعی که جامعه ما به آن دچار شده سخن به میان می آید.

وی  اظهار داشت: در واقع باید گفت نه تنها کشور ما بلکه سایر جوامع انسانی با آسیب های مختلف اجتماعی مواجه هستند که ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

زرندی با اشاره به استفاده کشورهای توسعه یافته از تکنولوژی در ابعاد مختلف افزود: در کشور ما وقتی صحبت از استارت آپ‌ها می شود ذهن‌ها به سمت تکنولوژی های خاص مثل تجارت و فعالیت‌های الکترونیک می رود در صورتی که این‌گونه نیست در کشورهای توسعه یافته نوآوری را در چارچوب تکنولوژی محصور نکرده اند، بلکه تکنولوژی را در ابعاد مختلف کاربردی کرده اند و  باید این نکته را در نظر بگیریم که نوآوری در همه زمینه‌ها قابلیت و کارآیی دارد و می توان از آن در ابعاد مختلف از جمله آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

زرندی افزود: با این تعریف و رویکرد می‌توان معضلات و آسیب‌های اجتماعی را با استفاده از پتانسیل استارت آپ‌ها تحت عنوان نوآوری اجتماعی قرار می گیرند حل و فصل کرد.

استاد دانشگاه علامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه ICT در کشور و توجهی که این شرکت‌ها به آسیب های اجتماعی دارند افزود: این نقطه ای است که دولت می تواند نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

زرندی با اشاره به شکل گیری شبکه های اجتماعی از سال 2006 خاطر نشان ساخت : با شکل گیری شبکه های اجتماعی نظریه پردازان و دانشمندان علوم اجتماعی این موضوع را مطرح کردند که در شبکه های اجتماعی با میلیون ها انسان مواجه هستیم که هر کدام از آنها توانمندی های خاص خود را دارند که می توانند با فعالیت بخشیدن به آن توانمندی ها، خدمتی به جامعه بشری داشته باشند، به شرط اینکه بتوان ذره ای از توانمندی این چند میلیون نفر از جامعه بشری را فعال کرد .

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در ادامه  با اشاره به نظریه جمع سپاری یادآور شد : از سال 2006 با مطرح شدن نظریه جمع سپاری، کارشناسان علوم اجتماعی به این نتیجه رسیدند به جای اینکه کارها را به یک نفر بسپارند به کل مردم بسپارند تا مشکلات حل شود. نیاز امروز کشور ما نیز سپردن کارها به مردم است و با این بینش اعتقاد دارم معضلات اجتماعی ما یک نگاه جمعی نیاز دارد.

استاد دانشگاه علامه افزود : به زعم کارشناسان، دولت توان رسیدگی به همه مشکلات را ندارد، و باید برای حل معضلات به دنبال راهی غیر از راه حل دولتی بود که این راه حل از راه برون سپاری به مردم می گذرد .

در واقع در نقطه برخورد اجتماع، دولت، بخش خصوصی و جامعه مدنی مردم و تک تک آحاد جامعه برجسته می شوند که با نقش آفرینی آحاد جامعه فضای جدیدی خلق می شود،  با این رویکرد از یکسو و فعالیت استارت آپ ها از سوی دیگر که فعالان آینده عرصه دیجیتال هستند با خلاقیت ها و ابزارهایی که در اختیار دارند ، می توانند در حل معضلات اجتماعی نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز