خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار مطرح کرد:

نیاز است بار دیگر اعتقادات اول انقلاب را بازنگری کنیم/ دشمنان برای براندازی نظام هر کاری کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۴۴

فرماندار رودبار گفت: دشمنان انقلاب به طور مستقیم و غیر مستقیم برای براندازی نظام هر کاری انجام داده اند اما نتیجه آن سر افرازی و سربلندی ملت ایران است که تحقق وعده خداوند بوده است.

به گزارش ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری در نشست هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، قیام پانزده خرداد، حماسه آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت شهید سیدیونس‌حسینی رودباری گفت: امام خمینی(ره) مبدع ایجاد تفکر سیاسی است که نظام ما برپایه آن شکل گرفته است و امروز در مقابل تمام دشمنان و استکبار جهانی به عنوان الگوی برتر مطرح است.

وی افزود: تفکر سیاسی بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران گفتمانی دارد که تمام رفتارهای سیاسی غیرمنطقی دنیا را با این تفکر منطقی توانسته مجاب کرده، حقانیت خود را در عرصه‌های مختلف بین المللی به تمام آزادگان جهان به اثبات رساند.

میرغضنفری بیان کرد: قیام امام راحل که سالها قبل از خرداد سال 42 شروع شد در اوایل این سال به حوادثی در مدرسه فیضیه قم منجر شد که در آن نیروهای تا بن دندان مسلح ساواک به دستور شاه تحت سیطره سازمان سیا در مقابله با تفکر الهی امام خمینی(ره) در این مدرسه  تعداد زیادی از روحانیون و مردم انقلابی قم را به شهادت رسانده، امام را نیز دستگیر کردند.

فرماندار اظهار داشت: اعتراض و تجمع تعداد زیادی از مردم انقلابی شهر قم و همراهی مراجع معظم قم باعث شد شهرهای دیگر نیز به این تحصن ها پیوندند که در نهایت رژیم شاه نتوانست تحمل کند و امام خمینی(ره) را تبعید کرد.

میرغضنفری گفت: ارتباط معنوی که امام خمینی(ره) با عقبه سیاسی و اجتماعی کشور داشت منجر به پیروزی انقلابی شد که نظام الهی را در کشور ستمشاهی ایران مستقر کرد.

وی خاطر نشان کرد؛ صلابت اعتقادی و رفتاری رهبر فقید و فرزانه انقلاب در تاریخ سیاسی کشور ماندگار شده است به گونه ای که پس از 15 سال تبعید در حال برگشت به وطن در پاسخ به خبرنگاری با آرامش خاص گفتند که احساس خاصی ندارم مگر آنکه به تکلیفم عمل نمایم.

میرغضنفری بیان کرد؛ امام راحل در تمام دوران طلبگی، اجتهاد، مرجعیت دینی و رهبری کشور خود را خادم مردم می دانست تا رهبر و این از بلوغ تفکر سیاسی ایشان نشان داشت که همیشه خواست و اراده مردم را برخواست واراده خود مقدم می دانست.

وی با بیان اینکه اعتقاد امام به خواست و اراده مردم بود و بارها از ایشان شنیدیم که مردم ولی نعمت ما هستند و در تفکر جامعه ما نهادینه شد و خداوند هم در آموزه های دینی به واسطه پیامبرانش به ما آموخته است که در کنار مردم باشیم اظهار کرد: نباید در گفتمان خود از مردم به عنوان ابزار استفاده کنیم و در مقابل خواست آنان قرار گیریم، به دلایل واهی از انجام امور مردم سر باز نزنیم، بجای وقت گذاشتن برای حل مشکلات و پیگیری کارهای مردم که شاید مستقیم یا غیر مستقیم مقصر هستیم به بهانه جلسات وعدم حضور های غیر مسئولانه باعث نگرانی شان نشویم که امام فرموده است: بترسید زمانی که مردم از شما روی برگردانند.

فرماندار گفت: اعتبار نظام ما از مردم است، اگر اعتقاد ما به مردم قوی باشد برای حل مشکلاتشان که مشکلات نظام اسلامی است می توانیم گام های موثری برداریم و این تفکر در رهبر معظم انقلاب با قدرت بیشتر وجود دارد.

وی همچنین گفت: جنگ تحمیلی با تزریق تفکر سیاسی دشمنان ما و استکبار جهانی به رژیم وقت عراق و صدام بعثی و صهیونیستی باعث شد کشوری که انقلابش در حال استقرار بود با یک حمله ناجوانمردانه در 31 شهریور سال 59 از زمین و هوا مواجه شود در حالی که هیچ گونه آمادگی مقابله را نداشت.

میرغضنفری گفت؛ با عرق و اعتقاد قوی که در مسئولین انقلاب و مردم وجود داشت توانستیم در مدت زمان اندکی با انسجام از کیان اسلامی دفاع کرده جلو تجاوز بعثی ها را بگیریم.

میرغضنفری یادآور شد؛ بنا برگفته برخی منابع جهانی در جنگ تحمیلی ایران با 30 کشور دنیا از اتحادیه اروپا، امریکا،کشورهای عرب، آسیای میانه و تمام کسانی که حضور و تفکر ایران و انقلاب اسلامی را برای خودشان آسیب می دیدند مستقیم وغیر مستقیم در جنگ بود که وجود اسرای این کشورها مؤید آن بود.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بر اندازی نظام هر کاری انجام داده اند اما نتیجه آن سر افرازی و سربلندی ملت ایران است که تحقق وعده خداوند بوده است.

فرماندار گفت: چند نقطه عطف تاریخی در جنگ تحمیلی داریم که حماسه سوم خرداد و عملیات پیروزمندانه بیت المقدس که بعد از پانصد و هفتاد هشتاد روز محاصره خرمشهر به دستور تاریخی امام راحل مبنی بر شکستن این محاصره، نیروهای بسیج و سپاه در کنار ارتش قدرتمند با رشادتها و جانفشانی ها خرمشهر را بار دیگر به مردم و مهین اسلامی هدیه دادند که این از افتخارات است.

وی افزود: عملیات آزادسازی خرمشهر که بیش از  16 هزار کشته و زخمی دشمن و قریب 19 هزار اسیر از آنان را در پی داشت مسیر جنگ را تغییر داده، موجب شد قدرت نهفته نظامی و مردمی ایران بر رژیم عراق و حامیان آن عیان گردد.

فرماندار بیان کرد: ایران حوادث تلخ و شیرین زیادی داشت تا اینکه اوایل سال 68 مصلحت خدا بر این قرار گرفت که معمار کبیر انقلاب به ملکوت اعلاء بپیوندد.

میرغضنفری خاطرنشان کرد:افتخار شهرستان رودبار است که مهد پرورش شهید پیشتاز قیام خونین ۱۵ خرداد و نهضت امام راحل شهید سید یونس حسینی رودباری است که امام خمینی(ره) اعلام فرمود وی را از فرزندانش بیشتر دوست داشت و 15 خرداد را هم برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم برای انتقال تفکر گرانبهای امام خمینی(ره) در زنده نگه داشتن و انتقال آن و گرامی داشت مناسبتها به نسلهای فعلی و آینده اهتمام داشته باشیم.

 فرماندار گفت: در تشیع پیکر مطهر امام خمینی(ره)بیش از 10 میلیون نفر شرکت کردند که بزرگترین تشییع جنازه در طول تاریخ ثبت شده است.

 وی همچنین گفت؛ از افتخارات قلبی من این بود که به واسطه دانشجو بودن در مراسم تشییع پیکر مطهر امام حضور داشتم.

میرغضنفری با بیان اینکه  امام خمینی(ره) توانست در دلهای تمام آزادی خواهان جهان جایگاهی ایجاد کند که هنوز راهبرد و تفکرش در اقصی نقاط جهان جاری است افزود؛ رهبر معظم انقلاب هم بعد از ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست پس نیاز است بار دیگر اعتقادات اول انقلاب را بازنگری کنیم که چقدر برایمان مهم بود و ببینیم امروز با آن اعتقادات چقدر فاصله گرفتیم و دلیل آن فاصله ها چیست که این انقلاب به  راحتی به دست نیامده است.

میرغضنفری با بیان اینکه باز هم به کلام امام تأسی کنیم که نگذارید این انقلاب به دست ناهلان و نامحرمان بیفتد و شرق و غرب دشمن ما هستند یادآور شد: امام هیچ وقت اعتماد و اعتقادی به شرق و غرب نداشتند و امروزه هم غالب تفکر نظام اسلامی ما بر همان اصل استوار است.

فرماندار رودبار اظهار کرد: اکنون نیز با هدایتهای رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر ریاست جمهوری بر اساس مناسبتهای بین المللی در راستای معاهده ها و تفاهم نامه های سیاسی با حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور با دنیا ارتباط داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز