خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به وجود تبعیض؛

کارگران پتروشیمی رازی برای سومین بار تجمع کردند / تصویر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۶

چکیده: خواسته ما کارگران پیمانی پتروشیمی رازی که حدود هزار و ۸۵۰ نفر از مجموع سه هزار کارگر شاغل در این کارخانه هستیم، رفع تبعیض حقوق و مزایا در مقایسه با کارمندان رسمی است.

جمعی از کارگران پتروشیمی رازی صبح امروز، یکشنبه، در سومین روز از اعتراضات‌شان به آنچه وجود تبعیض در حقوق و مزایای کارگران پیمانی و کارمندان رسمی می‌خوانند، بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.

یکی از نمایندگان کارگران درباره تجمع امروز به ایلنا گفت: بخشی از کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی صبح امروز(۲۲ دی ماه) به سبب ادامه بی‌توجه‌ای کارفرما به اعتراضات‌شان، که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه(۱۸ و ۱۹ دی ماه) در مقابل ساختمان دفتر مرکزی این شرکت در بندر امام صورت گرفت بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع آرامی را برپا کردند.

نماینده کارگران پیمانی پتروشیمی رازی مدعی حضور هزار کارگر پیمانی در این تجمع شد و تصریح کرد: خواسته ما کارگران پیمانی پتروشیمی رازی که حدود هزار و ۸۵۰ نفر از مجموع سه هزار کارگر شاغل در این کارخانه هستیم، رفع تبعیض حقوق و مزایا در مقایسه با کارمندان رسمی است.

او گفت: مشکل کارگران پیمانی از آنجایی آغاز شد که از تاریخ یکم اسفند ماه سال ۸۷،۸۵ درصد سهام پتروشیمی رازی به بخش خصوصی(سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه) واگذار شد.

به گفته وی، سطح حقوق کارگران پیمانی کارخانه به نسبت کارگران رسمی که در سمتهای اداری پتروشیمی فعالیت دارند بسیار ناچیز است و این تبعیض باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

همچنین این کارگر در خصوص واکنش کارفرمای اصلی کارخانه به اعتراض صنفی کارگران پیمانکاری پتروشیمی رازی گفت: تا به امروز کارفرمای اصلی کارخانه که ساکن ترکیه است، هیچ عکس العملی را در خصوص اعتراض صنفی کارگران نشان نداده و به گفته مدیر کارخانه، قرار است تا عصر امروز این کارفرما برای حضور در جلسه‌ای مشترک که بین نمایندگان کارگران و سایر مسئولان استانی برگزار می‌شود، حاضر شود.

[عکس‌های تجمع امروز در پتروشیمی رازی]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز