خبرگزاری کار ایران

امروز در دادسرای ماهشهر:

۳ کارگر پتروشیمی رازی محاکمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۵۴

چکید: جلسهٔ اول دادگاه «موسی هندیجانی»، ‌ «مازیار رحیم‌زاده» و «غلامحسین حیدری» از کارگران پتروشیمی رازی، صبح امروز(یکشنبه ۴ اسفند) در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی «خشت‌زر» برگزار شد.

نخستین جلسهٔ رسیدگی به اتهامات ۳ تن از کارگران پتروشیمی رازی که با شکایت کارفرما به «اخلال در نظم» متهم شده‌اند، امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسهٔ اول دادگاه «موسی هندیجانی»، ‌ «مازیار رحیم‌زاده» و «غلامحسین حیدری» از کارگران پتروشیمی رازی، صبح امروز(یکشنبه ۴ اسفند) در شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی «خشت‌زر» برگزار شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضایی این ۳ کارگر به شعبه «سربندر» ارجاع داده شده است و همگی آنان با قرار کفالت آزاد شده‌اند.

یکی از نمایندگان کارگران پتروشیمی رازی در تشریح علت اعتراض صنفی کارگران که منجر به تشکیل پرونده قضایی برای‌شان شده است، به ایلنا گفت: اعتراض صنفی بیش از یک هزار کارگر پیمانی پتروشیمی رازی در هفته گذشته، پس از آن صورت گرفت که وعده‌های مدیر عامل این واحد تولیدی در موعد مقرر(۱۸ بهمن) عملی نشد.

وی درباره پیشینه وعده‌هایی که محقق نشد بیان کرد: پیش از این کارگران پیمانی پتروشیمی رازی در دی ماه در واکنش به تبعیض میان حقوق و مزایای خود و کارمندان رسمی این واحد تولیدی، چندین تجمع اعتراضی برگزار کردند و در ‌‌نهایت بعد از برگزاری جلسه‌ای با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران در تاریخ ۲۳‌‌ همان ماه - یک روز پیش از سفر «حسن روحانی» به خوزستان - به توافق رسیدند.

این نماینده کارگری درباره جزئیات این وعده‌ها تصریح کرد: اجرای مصوبه افزایش حقوق که از تاریخ ۱ مهر به تعویق افتاده بود و پرداخت مابه‌التفاوت ۴ ماه کارگران در تاریخ ۲۴ دی، بیمه تکمیلی کلیه کارگران به همراه خانواده از ابتدای بهمن، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای کلیه کارگران پیمانی و پرداخت هزینه بازنشستگی ۵۰ کارگر پیمانی با بیش از ۲۰ سال سابقه کار توسط پیمانکار و کارفرما برای سال جاری، توجه بیشتر به مشکلات حقوقی و رفاهی کارگران و برگزاری جلسه‌ای با حضور سهامداران خارجی و داخلی، هیات مدیره و نمایندگان کارگران از مواردی بود که در آن جلسه به تصویب رسید.

وی در پایان اظهار کرد: کارفرما تا به امروز تنها مابه‌التفاوت ۴ ماه گذشته کارگران را پرداخت کرده و سایر موارد توافق که قرار بود حداکثر در تاریخ ۱۸ بهمن عملی شوند هنوز اجرا نشده است؛ البته کارفرما می‌گوید با «بیمه امید» قرارداد بیمه تکمیلی منعقد کرده است و اگر کارگران فاکتور هزینه‌های بیمارستان را به امور مالی شرکت تحویل دهند، هزینه‌های درمان آنان پرداخت خواهد شد اما هنوز کارت یا دفترچه‌ای به کارگران ارائه نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز