خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی تهران:

روند صدور کارت‌هوشمند مهارت ساختمانی نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۶۶

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از نامحدود بودن کارت‌های مهارت هوشمندی که قرار است برای کارگران ساختمانی متقاضی استفاده از بیمه اجباری تامین اجتماعی صادر شود ابراز نگرانی کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران نسبت از اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قصد دارد تا کارت‌های «هوشمند مهارت کارگران ساختمانی» با اعتبار نامحدود صادر کند، ابراز نگرانی کرد.

«محمد باقری» در این باره به ایلنا گفت: هم اکنون سازمان فنی و حرفه ای میان آن دسته از کارگران ساختمانی که در آزمون مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای قبول می‌شوند یا آنهایی که برای تمدید کارت مهارت شان اقدام می‌کنند، فرم کارت مهارت هوشمند را توزیع می کند.

وی با اشاره به دریافت هزینه ۱۸ هزار تومانی کارت مهارت هوشمند از متقاضیان، افزود: کارت‌های مهارت هوشمند هنوز میان کارگران ساختمانی توزیع نشده است اما گفته می‌شود که این کارت‌ها قرار است با اعتبار نامحدود صادر شوند.

وی بابیان اینکه نامحدود شدن اعتبار این کارت‌ها می‌توان روند شناسایی افراد سودجو را مختل کند، افزود: در حال حاضر به دلیل محدود بودن اعتبار کارت‌های مهارت صادر شده و نظارت محسوسی که هم اکنون از سوی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی بر روند صدور کارت‌ها اعمال می‌شود، احتمال شناسایی افراد سودجویی که بطور غیر قانونی از مزایای بیمه اجباری کارگران ساختمانی استفاده می کنند وجود دارد.

وی تاکید کرد: مهلت تمدید اعتبار کارت‌های مهارت ساختمانی باید طوری باشد که بتوان بصورت دوره‌ای بر واقعی بودن هویت صنفی متقاضیان دریافت کارت مهارت ساختمانی نظارت کرد.

وی یادآور شد: از زمان اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی برخی از اشخاص غیر کارگر ساختمانی از طریق دریافت کارت مهارت ساختمانی بطور غیر قانونی از مزایای این بیمه استفاده می کنند.

باقری در ادامه خواستار تایید متقاضیان دریافت کارت مهارت هوشمند توسط انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی شد.

این فعال صنفی افزود: حتی اگر تا به امروز بخشی از سوء استفاده‌های احتمالی متوجه تخلف برخی از مسئولان نهادهای صنفی مربوط به کارگران ساختمانی باشد، با صدور کارت‌های هوشمند مهارت به راحتی می توان به چنین نارسایی‌هایی خاتمه داد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان تهران در پایان با اشاره به تاخیر بیش از شش ماهه در صدور کارت های مهارت هوشمند علی رغم هزینه ای که سازمان فنی و حرفه‌ای از کارگران ساختمانی دریافت کرده است، اظهار کرد: کارگران ساختمانی نسبت به تدوام این تاخیر معترض‌اند و از رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌خواهم برای معضلاتی که به آنها اشاره کردم، چاره‌ای بیندیشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز