خبرگزاری کار ایران

کارگران بسته‌بندی پارس به مرخصی اجباری رفتند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۹۷

به دلیل بدهی بانکی کارفرما اخیرا اموال کارخانه توقیف شده است و به همین دلیل از یک هفته پیش همه ۷۵ کارگر کارخانه بجز ۸ نفر به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «بسته بندی پارس» در استان قزوین از تهدید امنیت شغلی ۷۵ کارگر این کارخانه به سبب توقیف اموال این کارخانه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی اکنون در شرف تعطیلی قرار دارد.

او که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: به دلیل بدهی بانکی کارفرما اخیرا اموال کارخانه توقیف شده است و به همین دلیل از یک هفته پیش همه ۷۵ کارگر کارخانه بجز ۸ نفر به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

او با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کارگران و کارخانه مشخص نیست، افزود: این در حالی است که پیشتر با شکایت جمعی از کارگران بخشی از اموال و دستگاه‌های این کارخانه بابت مطالبات معوقه توقیف شده است.

این کارگر با بیان اینکه این واحد در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، تصریح کرد: این وضعیت در حالی ادامه دارد که پیشتر این کارخانه دارای تولید وسفارش خوبی بود.

وی در ادامه درخصوص وضعیت حقوقی کارگران گفت: همچنین کارگران این واحد هر ماهه حقوق خود را با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخیر دریافت می‌کنند و ماه جاری که وضعیت کارخانه متشنج شده هنوز هیچ حقوقی به کارگران داده نشده است.

این کارگر در خاتمه با بیان اینکه در این واحد تولیدی هیچ تشکل صنفی وجود ندارد، گفت: این مسئله باعثسخت تر شدن روند پیگیری مطالبات کارگران شده است.

توضیحات دبیر خانه کارگر قزوین
هرچند تلاش خبرنگار ایلنا برای گفت‌وگو با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در مقام کارفرمای این کارخانه پیرامون وصول مطالبات کارگران بی‌نتیجه ماند اما در همین رابطه «عیدعلی کریمی» دبیر خانه کارگر قزوین با تایید ادعای کارگران شرکت بسته بندی پارس عامل اصلی مشکلات این کارخانه را بی‌توجهی کارفرما به وضعیت کارخانه و کارگران دانست.

او گفت: بر اساس ادعای کارگران این واحد علاوه بر پرداخت نکردن مطالبات ۲۱ کارگری که اواخر سال گذشته تعدیل شده‌اند به میزان قابل توجهی بدهی بانکی دارد. وی با تاکید بر پی گیری مسئولان استانی بر وضعیت کارگران و کارخانه گفت: اگر مسئولان به وضعیت این کارخانه رسیدگی نکنند در آینده نزدیک شاهد تعطیلی کارخانه وبیکاری کارگرانش خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز