خبرگزاری کار ایران

حسین‌خانی در واکنش به لغو کسر حق بیمه از بن کارگری /

اعضای کارگری شورای عالی کار تعهدی به منافع جامعه کارگری ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۵۸

کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شد اما شورای عالی کار با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لغو کسر حق بیمه یاد شده کارگران را از این فرصت محروم کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی گفت: عملکرد وزیر کار در لغو کسر حق بیمه از بن کارگری با گفته های قبلی وی مبنی بر ضرورت افزایش منابع سازمان تامین اجتماعی در تناقض آشکار است.

«داوود حسین‌خانی» در این باره به ایلنا گفت: لغو کسر حق بیمه از بن کارگری در جلسه هفته گذشته شورای عالی کار به وضوح نشان داد چه در این شورا و چه در جاهای دیگر، دیواری کوتاه‌تر از دیوار کارگران پیدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: کارگران عامل مهمی در توسعه صنعت به شمار می‌آیند و دوستانی که نگران آسیب پذیری صنعت هستند باید پاسخگو باشند چرا نگران آسیب پذیری کارگران نمی‌شوند؟

این فعال کارگری افزود: کسر حق بیمه از بن کارگری به افزایش مستمری دوران بازنشستگی کارگران منجر می‌شد اما شورای عالی کار با پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لغو کسر حق بیمه یاد شده کارگران را از این فرصت محروم کرد.

بازرس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، مسئولیت رای مثبت نمایندگان کارگری حاضر در شورای عالی کار به پیشنهاد وزیر کار را بر عهده کانون عالی شوراهای اسلامی کار دانست و گفت: فقط سه نماینده کارگری حاضر در شورای عالی کار که توسط کانون عالی شوراهای اسلامی کار انتخاب می‌شوند از حق رای برخوردار هستند و سایر نمایندگان کارگری که به عنوان عضو مشاور در این شورا حاضر می‌شوند، حق رای دادن ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه سابقه عملکرد این سه نماینده نشان می‌دهد که تعهدی به منافع جامعه کارگری ندارند. تغییر شیوه تعیین نمایندگان کارگری شورای عالی کار و انتخاب سه عضو دارای حق رای توسط هر سه تشکل عالی کارگری می‌تواند به بهبود عملکرد و پاسخ گویی مناسب‌تر آنان منجر شود.

این فعال کارگری ضمن ابراز بی‌اطلاعی از حضور یا عدم حضور نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در جلسه هفته گذشته شورای عالی کار، گفت: شورای عالی کار فقط راجع به تعیین دستمزد و مزایا صاحب نظر است و تا جایی که من از قانون اطلاع دارم لغو کسر حق بیمه از بن کارگری در حیطه اختیارات این شورا نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی ضمن انتقاد از نمایندگان کارگری حاضر در شورا که بدون اطلاع از قانون مصوبه لغو کسر حق بیمه از بن کارگری را امضاء کردند، این اقدام آنان را کم لطفی در حق قشر محروم کارگر دانست.

حسین‌خانی با اشاره به اظهارات قبلی وزیر کار مبنی بر تلاش برای افزایش منابع سازمان از طریق افزایش سن بازنشستگی و کاهش مصادیق مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: تلاش آقای ربیعی برای لغو کسر حق بیمه از بن کارگری که به افزایش منابع سازمان منجر می‌شد با گفته‌های قبلی وی در تناقض آشکار است.

وی در واکنش به انتقاد مسئول ارشد یکی از تشکلهای رسمی کارگری از عملکرد نمایندگان کارگری حاضر در جلسه هفته گذشته شورا، گفت: ما صداقت گفته‌های این گروه از مقامات کارگری را پیش‌تر نیز مشاهده کردیم. زمانی که بعد از تعیین مزد ۹۳، آنچه در جلسه شورای عالی کار گذشته بود را با تحریفی ناشیانه‌ رسانه‌ای کردند. اگر اعضای این تشکل در اظهاراتشان صادق هستند باید در انتخاب سه نماینده کارگری حاضر در شورای عالی کار تجدید نظر کنند.

این فعال کارگری در پایان از رئیس یا سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خواست تا دیر نشده است همانند یک تشکل واقعی کارگری واکنش خود را به تضییع آشکار حقوق کارگران در لغو کسر حق بیمه از بن کارگری نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز