خبرگزاری کار ایران

مذاکرات به ساختمان شورا منتقل شد:

اعتراض کارگران پایانه‌های غرب تهران به اعمال فشار برای امضای قرارداد جدید

کد خبر : ۱۹۰۷۱۸

«پیمانکار هر روز ما را زیر فشار قرار می‌دهد که باید قرارداد‌های جدید را امضا کنید و گرنه همین رویه پرداختی ادامه خواهد یافت.»

کارگران معترض سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای غرب تهران صبح امروز در مقابل ساختمان شورای شهر تهران دست به اعتراض صنفی زدند اما با درخواست حراست این نهاد، کارگران به داخل ساختمان شماره ۲ شورای شهر وارد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز ۳۰ نفر از کارگران پایانه‌های غرب تهران به‌دلیل آن‌چه که بی‌اعتنایی مذیرعامل به مطالبات‌شان خوانده می‌شود، در اعتراض به اعمال فشار برای امضای قرارداد جدید، دریافت سه ماه علی‌الحساب حقوق و دستمزد، سه ماه تعویق در پرداخت حق بیمه و نپرداختن حق اولاد شهریورماه در مقابل ساختمان شورای شهر تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کارگران درباره دلایل این تجمع اظهار داشت: پیمانکار هر روز ما را زیر فشار قرار می‌دهد که باید قرارداد‌های جدید را امضا کنید و گرنه همین رویه پرداختی ادامه خواهد یافت.

به گفته این کارگر پایانه غرب، پیمانکار سه ماه قبلقرارداد جدیدیرا به کارگران پیشنهاد داد که بر اساس آن با تقسیم کار به روزانه و شبانه، حقوق دریافتی کارگران کاهش می‌یابد اما کارگران از امضای این قرارداد سر باززده‌اند.

این کارگر مدعی شد: مدیرعامل به تمامی کارگران معترض گفته است تا از هرگونه تجمع اعتراضی اجتناب کنند زیرا «با پلیس امنیت هماهنگ شده تا معترضان را دستگیر کند» اما طی تماس تلفنی کارگران با آقای هدایتی در پلیس امنیت، آنان از ما خواستند تا به‌صورت آرام و در داخل ساختمان به گفتگو و مذاکره بپردازیم.

این کارگر پایانه ادامه داد: ما به‌این دلیل در اینجا گردهم آمده‌ایم تا بفهمیم مرجع رسیدگی به مشکل ما کیست و چه کسی باید پاسخگوی سه ماه تعویق حق بیمه و حقوق‌ ما باشد.

گفتنی است، مذاکره این کارگران با مسئولان شورای شهر تهران هنوز ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز