خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران و بازنشستگان نساجی مازندران مقابل استانداری

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۲۵

اجتماع ۲۰۰ نفره امروز کارگران بازنشسته و شاغل نساجی مازندران در واکنش به محقق نشدن وعده مسئولان وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس در پی تجمع روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در تهران مقابل ساختمان‌های مجلس و ریاست جمهوری صورت گرفته است.

صبح امروز جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در پرداخت مطالباتشان عنوان می‌کنند در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند.

«محمد نوبخت» نماینده کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران درباره اعتراض امروز به ایلنا گفت: اجتماع ۲۰۰ نفره امروز کارگران بازنشسته و شاغل نساجی مازندران در واکنش به محقق نشدن وعده مسئولان وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس در پی تجمع روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در تهران مقابل ساختمان‌های مجلس و ریاست جمهوری صورت گرفته است.

این کارگر بازنشسته بابیان اینکه نهاد ریاست جمهوری به وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی دستور پی گیری داد، گفت: بعد از گذشت حدود یک ماه از تجمع کارگران در تهران(خرداد ماه) وزیر اقتصاد و دارایی بانک ملی را به عنوان سهام دار کارخانه مامور رسیدگی به مشکلات کارگران کرد اما از آن زمان تا به امروز بعد از گذشت ۴ ماه بانک ملی بدنبال راه حل قانونی برای پرداخت مطالبات کارگران می‌گردد.

او گفت: مجموع مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه نساجی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان است که بانک ملی برای پرداخت مبلغ فوق فروش یک قطعه زمین ۱۵ هکتاری را به ارزش ۸۳ میلیارد تومان در نظر گرفت.

وی در این خصوص یاد آور شد: بانک ملی حین انتقال سند به خریدار، متوجه توقیف زمین از سوی سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه ۲۱ میلیارد تومان است که اکنون با افزوده شدن جزائم دیرکرد پرداخت، به ۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

نوبخت همچنین در خصوص مطالبه بانک ملی از کارخانه نساجی مازندران گفت: در حال حاضر بانک ملی به ازای طلب ۴۰ میلیاردی خود از کارخانه مدعی شده است این رقم به ۱۷۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

این کارگر نساجی مازندران با بیان اینکه همه مسئولان دولتی به دنبال مطالبات خود هستند و کسی به فکر کارگران نیست، در ادامه درباره مطالبات کارگران بازنشسته و شاغل کارخانه نساجی مازندران یادآور شد: مجموع مطالبات کارگران ۱۵ میلیارد تومان است که رقم ۱۱ میلیارد تومان آن بابت حق سنوات حدود ۵۵۰ کارگر بازنشسته در فاصله سال ۸۸ تا پایان سال ۹۲ انباشته شده است و مابقی ۴ میلیارد تومان بابت مطالبات معوقه سالهای ۸۸ تا ۹۱،۳۵۰ کارگر شاغل به وجود آمده است.

نوبخت با بیان اینکه مشکل کنونی کارگران بازنشسته نساجی مازندران به یک وزارتخانه خاص محدود نمی‌شود، گفت: طولانی شدن روند پرداخت این مطالبات باعثتشدید گرفتاری‌های خانوادگی این کارگران شده‌ است.

این کارگر سابق کارخانه نساجی مازندران در عین حال در مورد وضعیت کنونی کارخانه گفت: از اسفند ماه سال ۹۱ کارخانه با حدود ۳۵۰ کارگر فعالیت خود را از سر گرفت و در حال حاضر عملکرد اقتصادی آن با وضعیت کنونی نیروی انسانی حاضر در کارخانه و بازار فروش محصولات تولیدی دارای توجیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز