خبرگزاری کار ایران

توسط یکی از کارگران این مجتمع صنعتی صورت گرفت:

تشریح جزئیات حادثه روز گذشته پتروشیمی جم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۷۸

«حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته یکی از کارگران واحد تعمیرات برای شستشو وخارج کردن شیئی که درون یکی از مخازن افتاده بود وارد مخزن شده و بلافاصله دچار گازگرفتگی می‌شود / همان موقع یکی دیگر از کارگران برای نجات وی اقدام می‌کند اما او نیز دچار گاز گرفتگی می‌شود / مطابق اصول ایمنی میزان گاز داخل مخزن قبل از ورود کارگران می‌بایست سنجیده می شد / آمبولانس‌هایی که برای انتقال این کارگران اعزام شده بودند فاقد ماسک و کپسول ایمنی بودند».

در پی وقوع حادثه منجر به فوت دو نفر از کارگران تعمیرات واحد «الفین» پتروشیمی جم، یکی از کارگران این مجتمع پالایشگاهی به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

یکی از کارگران پتروشیمی جم در تشریح این حادثه به ایلنا گفت:حوالی ساعت ۱۴ روز گذشته(۱۳ آبان ماه) مرحوم «حسین حیدری» کارگر واحد تعمیرات به دستوریکی مسئول ایمنی برای شستشو وخارج کردن شیئی که درون یکی از مخازن افتاده بود وارد مخزن می‌شود.

این منبع مطلع با بیان اینکه مطابق اصول حفاظت ایمنی و بهداشت کار می‌بایست قبل از ورود کارگران به داخل مخازن، میزان گاز موجود در آن مخازن توسط عوامل بهربردار سنجیده شود، گفت: از قرار معلوم این قاعده و اصل حیاتی ایمنی توسط مسئولان مربوطه در مورد مرحوم حیدری رعایت نمی‌شود.

به گفته وی، آقای حیدری کوتاه زمانی پس از ورود به داخل مخزن گاز دچار گازگرفتگی می‌شود و در این هنگام یکی دیگر از کارگران واحد تعمیرات بنام «محمود جعفری» که در‌‌ همان واحد مسئولیت هدایت راننده جرثقیل را بر عهده داشته است با مشاهده گازگرفتگی آقای حیدری برای نجات وی وارد مخزن می‌شود که وی نیز در‌‌نهایت دچار گاز گرفتگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واحد بهره برداری و ایمنی مقصر پتروشیمی می‌بایست قبل از ورود آقای حیدری به داخل مخزن، میزان گاز داخل آنرا می‌سنجید، گفت: در زمان حادثه مسئول ایمنی بدون اینکه هیچ اطلاعاتی از وضعیت گاز موجود در مخازن داشته باشد مجوز پرمیت(مجوز کاراین کارگر) را صادر کرده است.

این کارگر پتروشیمی جم با بیان اینکه برای انجام امور تعمیراتی می‌بایست هر پرمیت «مجوز کار» در سه نسخه‌ای از سوی مسئولان بهربرداری و مسئول ایمنی سایت صادر شود، گفت: مطابق روال قانونی که یک نسخه از این مجوز باید در اختیار واحد ایمنی و آتش نشانی پتروشیمی و نسخه‌های دیگر آن در دست کارگر تعمیرات و اتاق کنترل و نگهداری قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص جزئیات بیشتر حادثه فوق اظهارد اشت: بعد از وقوع حادثه با اطلاع سایر کارگران دو آمبولانس در صحنه حادثه حاضر می‌شوند اما به دلیل نداشتن امکاناتی اولیه درمانی همانند ماکس و کپسول اکسیژن دوباره برای تجهیز شدن به پایگاه خود بازمی‌گردند که این مسئله باعثایجاد تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای در عملیات امداد و نجات می‌شود.

این کارگر پتروشیمی جم بابیان اینکه آقایان حیدری و جعفری از جمله کارگرانی بودند که که از طریق شرکت پیمانکاری «جم صنعت کاران» در این مجتمع پالایشگاهی کار می‌کردند، گفت: با وجود آنکه به موجب ماده ۶۳ قانون کار فعالیت همه کارگاه‌های مشمول در روز تعطیل رسمی عاشورا باید متوقف شود اما در پتروشیمی جم به استناد مواد ۶۲ و ۶۹ از قانون کار فعالیت کارگاه حتی در روزهای تعطیل هفتگی و رسمی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز