خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری؛

تحریف دلایل تجمع کارگران ساختمانی توسط دو نماینده و خبرگزاری مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۶۲

«در حالی که یکهزار کارگر ساختمانی صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) در اعتراض به طرح جدید تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مقابل مجلس تجمع کرده بودند، نمایندگان بر تصویب هر چه سریع‌تر این طرح در صحن علنی تاکید دارند.»

در حالی که یکهزار کارگر ساختمانی صبح امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) در اعتراض به عملکرد نمایندگان مجلس پیرامون طرح جدید تغییر ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مقابل مجلستجمع کرده بودند، دو نماینده مجلس با استناد به این اعتراض، بر تصویب هر چه سریع‌تر این طرح در صحن علنی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «احمد امیرآبادی فراهانی» از نمایندگان مجلس همزمان با تجمع صبح امروز کارگران ساختمانی در تذکری شفاهی بر دستور کار قرار گرفتن طرح تغییر بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد. او سپس در اظهارنظری تناقض آمیز گفت بی‌توجهی به بیمه کارگران ساختمانی مشکلات بسیاری را برای این گروه از کارگران ایجاد می‌کند. نماینده قم در مجلس در عین حال افزود این طرح روز سه‌شنبه در کمیسیون بهداشت و درمان مورد رسیدگی و اصلاح قرار گرفته و سپس از هیات رئیسه خواست در مدت زمان کمی آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

بر اساس این گزارش، «محمدحسن ابوترابی‌فرد» از اعضای هیات رئیسه مجلس نیز در پاسخ به تذکر امیرآبادی گفت: همانطور که اطلاع دارید نمایندگان از دیرباز بحثبیمه به ویژه بیمه کارگران ساختمانی را در دستور کار قرار داده‌اند که دغدغه جدی نمایندگان مجلس است. از این‌رو در همین راستا مصوبه‌ای داشتیم که در ‌‌‌نهایت شورای نگهبان درخصوص بار مالی آن ایرادی را مطرح کردند که کمیسیون مربوطه و نماینده شورای نگهبان در رفع این ایراد به نقطه‌نظر مشترکی دست پیدا کردند، از این‌رو از کمیسیون درخواست دارم که گزارش خود را در این‌خصوص ارائه دهند که در اولین فرصت در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

صحبت‌های این دو نماینده مجلس در شرایطی بیان شده که تجمع صبح امروز کارگران ساختمانی در اعتراض به طرح پیشنهادی مجلس برگزار شده بود. علاوه بر تحریف ماهیت تجمع صدها کارگر ساختمانی توسط این دو نماینده، خبرگزاری وابسته به مجلس نیز در گزارشیمدعی شداین تجمع در اعتراض به آزاد سازی حق بیمه برگزار شده است. پایگاه خبری خانه ملت هنگام پوشش خبری این تجمع اعتراضی، به دلایل اعتراض کارگران و طرح مجلس برای تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی اشاره‌ای نکرده است.

فعالان حقوق صنفی کارگران ساختمانی معتقدند تلاش مجلس برای تغییر قانون بیمه آن‌ها برای حمایت از انبوه سازان یا آنطور که خود می‌گویند، بساز و بفروش‌ها انجام می‌گیرد و در صورت اعمال تغییرات مورد نظر مجلس در قانون بیمه کارگران ساختمانی، اگر چه در ظاهر بستری برای بیمه این کارگران فراهم است اما به دلیل ساز و کار غیر قابل اجرای دریافت حق بیمه سهم کارفرما، علاوه بر آنکه عملا هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نخواهد شد، حدود ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده، بیمه خود را از دست خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز