خبرگزاری کار ایران

مذاکرات کارگران و کارفرما بی‌نتیجه به پایان رسید / ادامه اعتراض صنفی کارگران واگن پارس

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۲۳

«اعتراض صنفی نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات دیروز نمایندگان کارگران، کارفرما و نماینده فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء(سهامدار اصلی کارخانه) به دومین روز متوالی وارد شد.»

اعتراض صنفی نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات دیروز نمایندگان کارگران، کارفرما و نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء(سهامدار اصلی کارخانه) به دومین روز متوالی وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارفرما و نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء عصر دیروز(چهارشنبه ۳ دی) به نمازخانه کارخانه آمده و در جمع کارگران معترض حاضر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء به کارگران حاضر در نمازخانه کارخانه گفته که سهامدار اصلی به این نتیجه رسیده است که رئیس شورای اسلامی کار از کارخانه برود.

او به کارگران گفته است برای رئیس شورا مراسم تودیع برگزار می‌کند و اخراج این نماینده کارگری به صلاح کارگران است.

ایلنا اگرچه از ضبط صدا و تصویر نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء توسط کارگران اطمینان ندارد اما گزارش موثقی دریافت کرده است که می‌گوید سخنرانی نماینده سهامدار اصلی کارخانه در جمع کارگران که با لحن تندی بیان شده‌ است توسط دوربین‌های روابط عمومی کارخانه ضبط شده است.

کارگران می‌گویند کارفرما و نماینده فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء در جلسه‌ دیگری که غروب دیروز با حضور اعضای شورای اسلامی کار برگزار شده است مجددا بر اخراج رئیس شورا پافشاری کرده‌اند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفته است اعضای شورای اسلامی کار تا شنبه(۶ دی) به کارفرما مهلت داده‌اند که رئیس شورا را به کار بازگرداند و در غیر اینصورت از سمت صنفی خود استعفاء می‌دهند.

گفتنی است کارگران واگن پارس از دیروز در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد «علی درخشنده‌بخت»، رئیس شورای اسلامی کار این کارخانه دست از کار کشیده وتولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران می‌گویند آقای درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

همچنین لازم به ذکر است که کارت ورود به کارخانه آقای درخشنده‌بخت در روزهای گذشته توقیف شده است و او اجازه ورود به این واحد تولیدی را ندارد.

توضیحات کارفرما

در همین رابطه، «علیرضا واعظی» مدیر روابط عمومی واگن پارس به ایلنا گفت: من مدیر روابط عمومی هستم و خیلی در جریان اتفاقات قرار ندارم. دیروز مدیر عامل و نماینده قرارگاه به کارخانه آمده بودند و صحبت کردند و اصلا تحصنی نبوده است.

او افزود: من خبر دیروز شما را دیدم. کارگران متحصن نه ۹۰۰ نفر بلکه ۱۰۰ نفر بوده‌اند.

واعظی در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسید «آیا ۸۰۰ کارگر دیگر سر کار هستند و تولید در کارخانه ادامه دارد»، گفت: من از شما یک خواهشی دارم. مطبوعات باید به تولید کمک کنند. با توجه به آنکه مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه اقتصادی نامگذاری کرده‌اند شما نباید به این مسائل دامن بزنید و باید به صنعت کمک کنید.

او در ادامه از تاکید نماینده قرارگاه بر اخراج رئیس شورای اسلامی کار واگن پارس ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت در بخشی از صحبت‌های کارفرما و نماینده قرارگاه در نمازخانه حاضر نبوده است.

او همچنین نسبت به جزییات جلسه غروب میان کارفرما، نمایندگان کارگران و نماینده قرارگاه و توقیف کارت ورود به کارخانه رئیس شورا ابراز بی‌اطلاعی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز