خبرگزاری کار ایران

معادن کرمان همچنان حادثه سازند؛

ریزش معدن زغال سنگ «گله توت» سه مصدوم بر جا گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۳۷

«پنج معدنچی در عمق ۲۷۰ متری زمین و در بخش پیشروی معدن مشغول به کار بودند که ناگهان بر اثر ریزش معدن سه نفر از آنان دچار حادثه شده و به بیمارستان امام علی(ع) تامین اجتماعی زرند انتقال یافتند.»

عصر روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه، در پی حادثه ریزش معدن زغال سنگ «گله توت» شهرستان زرند سه نفر به نام‌های آقایان رشیدی، بکتاشی و کمساری مجروح شدند.

به گفتهٔ منابع کارگری ایلنا، این کارگران در عمق ۲۷۰ متری زمین مشغول به کار بودند که به دلیل ریزش ناگهانی معدن دچار حادثه شده و به بیمارستان امام علی تامین اجتماعی زرند انتقال یافتند.

در همین رابطه حبیب الله خنجری فرماندار زرند در گفتگویی با ایلنا ضمن تایید این خبر در تشریح جزییات حادثه گفت: عصر روز پنجشنبه، پنج معدنچی در عمق ۲۷۰ متری زمین و در بخش پیشروی معدن مشغول به کار بودند که ناگهان بر اثر ریزش معدن سه نفر از آنان دچار حادثه شده و به بیمارستان امام علی تامین اجتماعی زرند انتقال یافتند که یکی از آنان به دلیل شدت جراحات وارده به کرمان منتقل شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عدم رعایت استانداردهای ایمنی علت وقوع این حادثه بوده است گفت: به دلیل بازرسی‌های مستمر، معدن گله توت از استانداردهای لازم در بحثحفاظت و ایمنی برخوردار است ولی باید علت دقیق حادثه مشخص شود.

فرماندار زرند همچنین از پیگیری این حادثه در معدن گله توت خبرداد و گفت: گزارش بازرسی از معدن قرار است امروز(۲۰ دی) نهایی شود و قطعا پس از بررسی دقیق ابعاد حادثه می‌توانیم گزارش دقیقی از علت وقوع آن ارائه دهیم.

گفتنی است در پی تماس خبرنگار ایلنا با بیمارستان تامین اجتماعی زرند، یکی از منابع آگاه از انتقال مسلم رشیدی به بیمارستان باهنر کرمان خبرداد و گفت: این کارگران بیشتر از ناحیه سر و سینه و دست دچار جراحت شده بودند که دو نفر از آنها که دارای جراحت کمتری بودند با مساعد شدن وضعیت جسمی‌شان صبح امروز از بیمارستان ترخیص شدند.

این منبع خبری در بیمارستان امام علی گفت: یکی از کارگران به دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی شدید داخلی به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد تا تحت مداوا قرار گیرد.

از وضعیت جسمی این کارگر هنوز خبر دقیقی در دست نیست اما به گفته ی فرماندار زرند طبق آخرین پیگیری ها، جراحی انجام شده بر روی این کارگر رضایت بخش بوده است.

لازم به یادآوری است حوادثمعدن در کرمان در حالی ادامه دارد که سال گذشته، درپی حادثه ی انفجار در معدن چشمه پودنه سه کارگر این معدن کشته شدند. علت این حادثه عدم رعایت مسائل ایمنی عنوان شده بود. پس از آن بود که خانه معدن ایران با ارسال نامه‌ای نسبت به آنچه«وضعیت خطرناک و غیر ایمن معادن زغالسنگ کشور»می‌خواند، هشدار داده بود.

معدن گله توت دارای ۲۳۰ کارگر است و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرستان زرند قرار دارد.

/ خبر تکمیلی /
در پی انتشار خبر مصدومیت سه کارگر بر اثر ریزش معدن زغال سنگ «گله توت» در شهرستان زرند، از کرمانگزارش می‌رسدکه حال یکی از مصدومان این حادثه وخیم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز