خبرگزاری کار ایران

پنجمین روز از آغاز اعتراض:

اعتصاب کارگران «تکاب‌ نیرو» درب انبار مرکزی شرکت برق تهران را بست

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۲۸

«کارگران از روز سه‌شنبه ساعات کار خود را محوطه نمازخانه سپری می‌کنند و به محل کارشان نمی‌روند. به همین دلیل برای جلوگیری از بی‌نظمی طی این مدت درب انبارهای مرکزی شرکت برق منطقه‌ای تهران به روی ورود و خروج هرگونه وسائل و تجهیزات بسته بوده است»

کارگران «تکاب نیرو» در منطقه جاده قدیم کرج، از روز سه‌شنبه(هفتم بهمن) تاکنون در اعتراض به آنچه که طولانی شدن پرداخت مطالبات مزدی‌شان عنوان شده، دست از کار کشیده‌اند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه «تکاب نیرو» گفته‌اند: نزدیک به ۶۰ کارگر در این مجموعه که به نوعی انبار مرکزی شرکت برق تهران محسوب می‌شود مشغول کار‌ند اما به دلیل وضعیتی که از روز سه شنبه پیش آمده دست از کار کشیده‌اند و درب انبارهای شرکت بسته شده است.

به گفته یکی از کارگران این اقدام اعتراضی کارگران واکنش به تعللی است که مسئولان شرکت برق منطقه‌ای تهران در پرداخت مزایای دو سال پاداش‌ و یک سال حق سختی کار کارگران انجام داده‌اند‌ و به همین دلیل در حال حاضر هر کارگر تکاب نیرو بطور متوسط نزدیک به سه میلیون تومان طلبکار است.

بر اساس این گزارش، کارگران از روز سه‌شنبه ساعات کار خود را محوطه نمازخانه سپری می‌کنند و به محل کارشان نمی‌روند. به همین دلیل برای جلوگیری از بی‌نظمی طی این مدت درب انبارهای مرکزی شرکت برق منطقه‌ای تهران به روی ورود و خروج هرگونه وسائل و تجهیزات بسته بوده است.

ظاهرا این اعتراض صنفی با استناد به ماده ۱۴۲ قانون کار انجام گرفته است که صراحت دارد: «در صورتی که اختلاف نظر در مورد مواد مختلف این قانون و یا پیمانهای قبلی و یا هر یک از موضوعات مورد درخواست طرفین برای‌ انعقاد پیمان جدید، منجر به تعطیل کار ضمن حضور کارگر در کارگاه و یا کاهش عمدی تولید از سوی کارگران شود، هیأت تشخیص موظف است بر‌اساس در خواست هر یک از طرفین اختلاف و یا سازمانهای کارگری و کارفرمایی، موضوع اختلاف را سریعاً مورد رسیدگی قرار داده و اعلام نظر نماید.»

به گفته منابع خبری ایلنا، شرکت تکاب نیرو یکی از زیر مجموعه‌های شرکت منطقه‌ای برق تهران است که از سال‌های میانی دهه ۷۰ بصورت مجموعه مستقل در زمینه تهیه، تجهیز، ترخیص و نگهداری تجهیزات مصرفی برق تهران فعالیت دارد و از آن زمان تاکنون به تدریج پرداخت مطالبات مزدی کارگران آن با مشکلاتی همراه بوده است.

به گفته کارگران تکاب نیرو به دنبال طولانی شدن اقدام اعتراضی کارگران این واحد خدمات و پشتیبانی صبح امروز جسله‌ای مشترکی با حضور مدیران این شرکت و شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شده است که تا لحظه تنظیم این خبر از تصمیمات جلسه مذکور اطلاعی در دست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز