خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا/

کارگران معدن همکار در راور بدون هیچ وسیله ایمنی با حقوق ناچیز کار می کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۸۴

کرمان-ایلنا: کارگران از مسئولین اداره کار، رفاه وامور اجتماعی و شرکت ذغال سنگ کرمان در خواست نمودند با سرکشی از معدن فوق به مشکلات عدیده آنان بخصوص باز نشستگی پیش از موعد آنان رسیدگی کنند.

کرمان - ایلنا: کارگران از مسئولین اداره کار، رفاه وامور اجتماعی و شرکت ذغال سنگ کرمان در خواست کردند با سرکشی از معدن فوق به مشکلات عدیده آنان بخصوص باز نشستگی پیش از موعد آنان رسیدگی کنند.

به گزارش ایلنا، کارگران معدن همکار روستای فیض آباد شهرستان راوراعلام کردند: نبود پزشک واورژانس، نداشتن لباس کار،ماسک استاندارد،چکمه کار، پایین بودن حقوق ومزایا ونپرداختن به موقع آن،عدم پرداخت پاداش و بن کارگری و به حساب نیاوردن ضریب کاری از مشکلات عدیده ما می باشد

کارگران گفتند: علاوه بر نداشتن امکانات رفاهی ووضعیت معیشتی واقتصادی و کم کاری مهندسین و مسئولان دراین زمینه باعث شده تا شاهد اتفاقاتی تامل بر انگیز همچون از دست دادن همکاران در این مجموعه باشیم.

کارگران یادآور شدند: طی سالهای متوالی شاهد مرگ دلخراش افراد متعددی از جمله عبدالرضا مولایی، علی حاج حسنی و علیرضا کاظمی بوده ایم و در این خصوص متاسفانه حدود یک ماه قبل (25/8/91) باز هم جوان 27 ساله ای بنام مجید شهریاری در این معدن براثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد که این مرگ را مسئولان امری طبیعی تلقی کردند.

آنان افزودند: متاسفانه مسئولین در این زمینه مسامحه وچشم پوشی می کنند و علت مرگ این عزیزان را سهل انگاری توجیه می کنند در صورتی که این معدن فاقد هرگونه امکانات وسائل ایمنی نیروهای امدادی ماهر و باتجربه، پزشک واورژانس متناسب بامحیط کار، لباس کار، ماسک استاندارد و چکمه کار است.

کارگران اظهار داشتند: از طرفی پایین بودن حقوق و نپرداختن به موقع آن همچنین نداشتن پاداش و بن کارگری و به حساب نیاوردن ضریب کاری باتوجه به اینکه باید هرساله ایمنی و امکانات مناسب در این زمینه لحاظ می شود باعث شده کارگران در عذاب باشند..

آنها تاکید کردند:  مسئولین تنها به فکرخود بازدهی معدن هستند نه به فکر کارگری که بایستی ساعت ها در عمق بیش از 200متری زیر زمین زغال سنگ استخراج کند.

کارگران از مسئولین اداره کار، رفاه وامور اجتماعی و شرکت ذغال سنگ کرمان در خواست کردند با سرکشی از معدن فوق به مشکلات عدیده آنان بخصوص باز نشستگی پیش از موعد آنان رسیدگی کنند.

شهرستان راور واقع در125کیلومتری استان کرمان با جمعیتی بالغ بر 20هزار نفر است و دارای روستاهای متعددی از جمله روستای فیض آباد واقع در 45کیلومتری راور است که دارای معادنی متعددی از جمله معدن زغال سنگ همکار را در خود جای داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز