خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران خبر داد؛

صنایع پوشش به بخش دولتی بازگشت

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۵

خلاصه: «این کارخانه در گذشته ۳۸۰۰ نیروی کار فعال داشته است که با واگذاری آن به بخش خصوصی به مرور این کارگران به حدود ۱۰۰ نفر تقلیل یافته‌اند.»

نماینده کارگران گروه کارخانجات صنایع پوشش ایران از واگذاری مجدد مدیریت سه کارخانه «ریسندگی پوشش»، «حوله و بلوجین» و «مخمل پوشش» به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند خبر داد.

این كارگر با اشاره به اینکه حذف مدیریت خصوصی کارخانه باعث بهبود وضعیت کارگران شده است، به ایلنا گفت: شرکت صنایع پوشش که به بخش خصوصی واگذار شده بود با توجه به عدم اجرای تعهدات مندرج در قرارداد، با رعایت و اعمال موارد قانونی، به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند بازگشت.

این نماینده کارگران افزود: مشكلات مدیریت و نداشتن منابع مالی کافی برای راه اندازی کارخانه و پرداخت نکردن حقوق کارگران باعث شد دولت با باز گرداندن مجدد مدیریت کارخانه به شرکت آتیه دماوند بخش عمده‌ای از مشکلات این کارخانه را کاهش دهد.

این کارگر با بیان اینکه مجموعه صنایع پوشش ایران سالهاست در سایه حوادث مختلف دستخوش بحران‌های شدید مدیریتی، تولیدی ومهم‌تر ازهمه بحران تخریب ناشی از حادثه برف ۱۳۸۳ شده است، اظهار داشت: بخش زیادی از این کارخانه به دلیل خسارت‌های برف آن سال هنوز بازسازی نشده و بخشهایی که سالم مانده‌اند اموال و دستگاهای آن توسط طلب کاران مصادره شده یا به غارت رفته‌اند.

او با طرح این سوال که چرا دولت مسئولیت رسیدگی به کارخانه‌ای را که نبض اشتغال واقتصاد استان محسوب می‌شود به اشخاصی واگذار می‌کند که صلاحیت نگهداری از آن را ندارند، گفت: این کارخانه در گذشته ۳۸۰۰ نیروی کار فعال داشته است که با واگذاری آن به بخش خصوصی به مرور این کارگران به حدود ۱۰۰ نفر تقلیل یافته‌اند.

او همچنین گفت: ۱۰۹ کارگر این کارخانه که تا آبان سال ۹۱ شش ماه حقوق نگرفته بودند، با تصمیم شورای تامین و رای به بازگشت مدیریت کارخانه به آتیه دماوند، هم اکنون بخش عمده‌ای از حقوق معوقه خود را دریافت كرده‌اند.

به گفته نماینده کارگران، در این دوره که بخش خصوصی مدیریت کارخانه را بر عهده داشته است هر ماهه از حقوق کارگران برای پرداخت بیمه کسر می‌شده ولی به حساب تامین اجتماعی واریز  نمی‌شده است.

او در این زمینه اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۹ کارگر رسمی این کارخانه شرایط بازنشستگی با قوانین مشاغل سخت وزیان آور را دارا هستند که به واسطه پرداخت نشدن بیمه آنان شرایط بازنشستگی برای آنان سخت شده است.

این کارگر در خاتمه گفت: با حمایت ببش‌تر دولت از کارخانجات صنایع پوشش ایران که در گذشته یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولیدی در کشور و منطقه خاورمیانه بوده است، می‌توان زمینه اشتغال بیش از هزار نیروی جویای کار این استان را فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز