خبرگزاری کار ایران

مطالبات فعالان حوزه فرهنگی از دولت جدید چیست؟/۲/

سکان مدیریت تئاتر به فردی كاربلد واگذار شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۳

امیدوار هستم بی‌انگیزگی هنرمندان و مسئولیت نا‌شناسی متولیان تئا‌تر از بین برود و امور فرهنگی – هنری به دست افراد کاردان، کاربلد و فرهنگی سپرده شود.

ایلنا: کوروش نمریمانی(مدرس و کارگردان تئا‌تر) یکی از مهترین مطالبات فعالان این عرصه را در حوزه مدیریت فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد: سکان اداره امور در رمینه تئا‌تر به دست فردی با دغدغه فرهنگی و از خانواده تئا‌تر سپرده شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نریمانی ضمن اشاره به دوران طلایی فرهنگی کشور پس از انقلاب در دولت سیدمحمد خاتمی گفت: از دولت جدید انتظار دارم به اندازه ارزش و جایگاه اصلاحات در کشور؛ به میزانی که فرهنگ و هنر برای آقای خاتمی اهمیت داشت که موجب شد ما هنرمندان هم برای ایشان ارزش زیادی قائل باشیم و به او احترام بگذاریم، برای عرصه فرهنگ و هنر به ویژه برای تئا‌تر ارزش قائل باشد و فضای تیره و تار حاکم بر این عرصه را از میان بردارد.
این هنرمند تا با تاکید بر این نکته که ما با خاطره دولت اصلاحات و آقای خاتمی به آقای روحانی توجه کردیم، تصریح کرد: امیدوار هستم بی‌انگیزگی هنرمندان و مسئولیت نا‌شناسی متولیان تئا‌تر از بین برود و امور فرهنگی – هنری به دست افراد کاردان، کاربلد و فرهنگی سپرده شود.
وی افزود: به نوعی می‌توانم بگویم حتی انتظار دارم مدیریت فرهنگی دولت جدید قدمی فرا‌تر از دولت اصلاحات در زمینه فرهنگ بردارد و این امیدواری اصلا چیز عجیبی نیست.
نریمانی با اشاره به آنچه در ۴سال اخیر بر عرصه تئا‌تر گذشت، عنوان کرد: در سال‌های اخیر بخش اعظمی از هنرمندان تئا‌تر خون دل خوردند و امکان کارکردن برای آن‌ها فراهم نشد. متاسفانه مدیریت لجوج هنری و فرهنگی کشور در این ۴سال به هنرمندان خوب تئا‌تر اجازه فعالیت نداد و به بهانه‌های مختلف انگیزه کار را از آن‌ها گرفت.
وی در پایان گفت: امیدوارم این اوضاع هرچه سریع‌تر اصلاح شود و شاهد گشایش در هنر تئا‌تر و سینمای کشور باشیم. شاهد باشیم آن‌ها که از کشور کوچ کردند، خانه نشین شدند و یا افرادی که به دلیل مشکلات زیاد مسیر حرفه‌ای خود را تغییر دادند، مجدد به کشور و خلق آثار نمایشی بازگردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز