خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار این كارخانه خبر داد:

۶ ماه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران فارسیت درود

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۴۴

چکیده: «کارگران این کارخانه بارها با تجمع در مقابل چندین نهاد دولتی و ساختمان دفتر مرکزی کارخانه خواستار پی گیری مشکلات‌شان شده‌اند./ متاسفانه کارگران تاکنون به جز وعده‌های مسئولان، عکس العمل خاصی جهت پی گیری مشکلاتشان مشاهده نکرده اند.»

رئیس شورای اسلامی کار کارگران کارخانه فارسیت درود اعلام کرد: چهارصد کارگر کارخانه فارسیت شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«احمد سالاروند» که خود نیز از کارگران با سابقه این کارخانه است، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این کارخانه به دلیل افزایش مشکلات مالی، توان پرداخت حقوق کارگران خود را ندارد.
او در تشریح مشکلات کارخانه افزود: کارخانه فارسیت تولید کننده فراروده‌های «آزبستی» به دلیل مشکلات که دولت طی سالهای اخیر به دلیل زیان بار بودن تولید این محصولات پیش راه تولید کنند گان آن قرار داده است، از یکسال و نیم گذشته تولید خود را متوقف کرده و کارگران فقط برای حضور و غیاب در کارخانه حاضر می‌شوند.
او با بیان اینکه مسئولان کارخانه بدنبال تغییر کاربری هستند، اضافه کرد: طی یازده سال گذشته این کارخانه حدود ۳۷ میلیارد تومان از سرمایه خود را برای تغییر کاربری در یک واحد تولیدی دیگر هزینه کرده اما این واحد جدید هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

او ادامه داد: با وجود آنکه متخصصان و کار‌شناسان این کارخانه برای دست‌یابی  به یک محصول جایگزین ازبست به نام نانو ازبست به نتیجه رسیده‌اند اما به دلیل کمبود امکانات مالی در تهیه مواد اولیه تولید، امکان بهربرداری از این محصول جدید وجود ندارد.
این فعال کارگری در خاتمه با بیان اینکه کارگران این کارخانه بارها با تجمع در مقابل چندین نهاد دولتی و ساختمان دفتر مرکزی کارخانه خواستار پی گیری مشکلات‌شان شده‌اند، گفت: متاسفانه کارگران تا کنون به جز وعده‌های مسئولان، عکس العمل خاصی جهت پی گیری مشکلاتشان مشاهده نکرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز