خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

وضعیت دریاچه ارومیه، نتیجه تقابل مهندسی انسانی با مهندسی الهی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۳۱

آیین تجلیل از محیط‌بانان نمونه شمال‌غرب کشور برگزار شد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز شاهد بسیاری از صحنه‌های زشت و ناگوار از دست بردن انسان در روابط بین موجودات و طبیعت هستیم که وضعیت دریاچه ارومیه و خشک شدن تالاب‌ها نمونه ساده‌ای از این زشتی‌هاست که نتیجه تقابل مهندسی انسانی با مهندسی الهی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در آیین معرفی برگزیدگان دومین جشنواره منطقه‌ای محیط زیست در آموزه‌های رضوی و تجلیل از محیط‌بانان نمونه شمال‌غرب کشور، با بیان اینکه بسیاری از اقدامات بشر بدون توجه به قوانین طبیعت صورت می‌گیرد، افزود: تغییر در اکوسیستم و ارتباطات محیط زیست به منزله تغییر در مهندسی الهی است که نتیجه آن، بروز فجایع متعدد در زندگی بشر است.
وی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود، گفت: همه باید در هر جایگاهی که هستند نسبت به این موضوع احساس مسئولیت داشته باشند و نباید محیط‌بانان احساس کنند که در این قضیه تنها هستند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کار سنگین مراقبت از محیط زیست تنها بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست نیست، افزود: همه جامعه از آثار شوم عدم توجه به مقررات و قوانین طبیعت متاثر می‌شوند بنابراین باید فراگیر‌تر و بیشتر از قبل به موضوع حفاظت از محیط زیست بپردازیم.
وی تصریح کرد: همان‌طور که به قوانین راهنمایی و رانندگی به عنوان ضامن سلامت جامعه احترام می‌گذاریم باید مشابه این رفتار را در مورد محیط زیست هم داشته باشیم، ضمن اینکه دامنه اثرگذاری محیط زیست بسیار وسیع‌تر و بیشتر است.
علیرضابیگی همچنین بر ارایه آموزش‌های لازم در خصوص حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محیط‌بانان ما متخلق به خلق ضامن آهو، حضرت امام رضا(ع) هستند، افزود: محیط‌بانان پاسداران مهندسی الهی در محیط زیست هستند، اما متاسفانه مشکلات و مصایب عدیده‌ای برای آن‌ها پیش می‌آید، چه بسا برخی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند یا با مشکلات قضایی مواجه می‌شوند.
وی تاکید کرد: باید ضمانت‌های لازم برای حمایت از محیط‌بانان پیش‌بینی شود تا آن‌ها با قدرت بیشتری بتوانند در دفاع از حقوق مردم و پاسداری از امانت‌های الهی در محیط زیست عمل کنند.
علیرضابیگی افزود: تهیه نرم‌افزارهای مناسب قانونی توسط مجلس شورای اسلامی و ترویج آموزش‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست می‌تواند بخشی از این ضمانت‌ها را فراهم کند.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه محیط‌بانان، افزود: امیدوارم این جشنواره که بر مبنای آموزه‌های دینی برگزار شده در پیشبرد امور مربوط به حفاظت از محیط زیست کمک‌کار ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز