خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی اسکو:

کشت محصولات با مصرف آبی کم اولویت جهاد کشاورزی دراراضی حاشیه دریاچه ارومیه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۲

دامنه‌های سهند در این شهرستان مستعد تولید بهترین گل سرخ در کشور به شمار رفته و اسانس و گلاب تولیدی آن، قابل رقابت با گلاب‌های معروف تولید شده در کشور بوده وایجاد وراه اندازی صنایع گلاب گیری، ازتوجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: درسالجاری بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ایلخچی در شهرستان اسکو به زیر کشت کلزا رفته و کمبود آب کشاورزی در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، توجه به جایگزین نمودن محصولاتی با مصرف آبی کمتر را از جمله اولویت‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی قرار داده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسن ایمانی، درحاشیه نشست شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: اسکو یکی از مناطق مستعد تولید سماق سفید در استان بوده و با توجه به شرایط مطلوب آب و خاک دراین شهرستان به صورت آزمایشی در بخشی از باغات به کاشت درختچه سماق اقدام و نتایج خوبی در طول ۱۰ سال گذشته حاصل آمده است.
وی افزود: دامنه‌های سهند در این شهرستان مستعد تولید بهترین گل سرخ در کشور به شمار رفته و اسانس و گلاب تولیدی آن، قابل رقابت با گلاب‌های معروف تولید شده در کشور بوده و ایجاد و راه اندازی صنایع گلاب گیری، از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز